לימודי רפואה
לימודי רפואהצילום: ADOBE STOCK

אם כבר התחלתם להתעניין בלימודי רפואה בחו"ל, ודאי נתקלתם במונח "מבחני IMAT".

נשמע אולי קצת מאיים ומלחיץ? אז בואו נעשה קצת סדר.

מהם מבחני IMAT ?

IMAT הם ראשי התיבות של International Medical Admissions Test.

הבחינה נערכת ע”י חברת Cambridge Assessment, פעם אחת בלבד בשנה, באפריל או בספטמבר.

מבחני ה IMAT נבחרו ע"י ממשלת איטליה, כמבחן קבלה מיון ראשוני המשותף לכמה אוניברסיטאות מובילות: אוניברסיטת סאפינזה ברומא, האוניברסיטה הקתולית "הלב הקדוש" ברומא, האוניברסיטה הממלכתית של בולוניה, אוניברסיטת ברי, אוניברסיטת הומניטאס של מילאנו, אוניברסיטת ויטה סאלוטה סן רפאל במילאנו, אוניברסיטת נאפולי, אוניברסיטת פביה ואוניברסיטת טורינו - כדי ליצור שוויון, ככל האפשר, בתנאי הקבלה בין הסטודנטים הזרים שמגיעים מרחבי העולם.

הצורך עלה בעקבות העליה בדרישה ללימודי רפואה באיטליה, מה שהביא את הגורמים הרלוונטיים ליצור אמצעי סינון נוסף.

כתוצאה מכך, מצליחים בכל שנה להתקבל ללימודי רפואה באיטליה בשפה האנגלית רק מי שיעברו את שלבי הסינון הקפדניים ובחינה אחת שתקבע אם יוכלו ללמוד באיטליה כסטודנטים זרים- מבחן ה IMAT .

מהו מבנה בחינת ה IMAT?

המבחן בנוי כמבחן אמריקאי בן שישים שאלות, הכוללות בתוכן חמישה נושאים. הזמן המוקצב למענה על 60 השאלות הוא 100 דקות.

הבחינה בודקת את הידע הכללי והמדעי של הנבחנים, בין היתר בתחומים: מתמטיקה, ביולוגיה, פיזיקה וכימיה וכן יכולת הסקת מסקנות וחשיבה קוגנטיבית.

בנוסף, חשוב שרמת השימוש בשפה האנגלית תהיה מספיק גבוהה, כדי לגשת לבחינה הזאת ולעבור אותה בהצלחה.

הלחץ על הנבחנים אמנם גדול, אבל לנוכח ההיצע המוגבל של המקומות, שיטת הקבלה לאוניברסיטאות והתחרות על הרופאים הטובים ביותר, IMAT הפכה גם היא לבחינה שחובה להתכונן אליה וללמוד לקראתה במיוחד. אין כמעט סטודנט שיעז לגשת אליה מבלי ללמוד ולהבטיח את הצלחתו בציון גבוה.

איך כדאי ללמוד לקראת בחינת IMAT?

הדגש העיקרי בבחינה, או אחד מהדגשים החשובים, הוא השאלות המדעיות.

הן גם עיקר הקושי, מטבע הדברים, בלימודי רפואה.

סילבוס הנושאים המדעיים בבחינה חופף גם לסילבוס של אוניברסיטאות נוספות באירופה, ויש כמה דרכים להתכונן וללמוד לקראתם:

כמובן שאפשר ללמוד באופן עצמאי בעזרת ספרי הכנה, אך ייתכן שאם תבחרו בדרך הזו, תצטרכו להמר על לימוד הנושאים הנכונים ובהיקף הנדרש. האמת היא, שרוב המועמדים ללימודירפואהבאיטליה, כבר הבינו שלא כדאי לקחת סיכונים מיותרים ולהפסיד שנה בגלל כישלון בבחינה, והם מעדיפים להקדיש זמן ומאמץ נוסף כדי ללמוד בצורה מסודרת במוסד קדם אקדמי, שיודע להכין את הסטודנטים בצורה מובנית וממוקדת לבחינה.

בדיוק כמו לימודים לפסיכומטרי, יש מוסדות שמספקים מסלולי לימודים לבחינות הקבלה השונות לאוניברסיטאות בעולם, ובכללן גם הכנה לבחינתIMAT, אליה אפשר להתכונן באופן ממוקד במכינה ללימודי רפואה בחו”ל.

מסלול הלימודים הייעודי לבחינת ה IMAT של מכללת תל אביב מדיקל קולג’

אולי למדתם במגמה מדעית בתיכון ואתם מרגישים יחסית מוכנים, או לפחות מספיק קרובים לידע הדרוש כדי לעבור בחינת קבלה ללימודי רפואה בחו"ל, אבל גם אם כן וגם אם לא למדתם במגמה מדעית בתיכון, יש לכם הזדמנות לשפר את הנתונים שלכם ולחזק את הידע, כמו גם את יכולות הלמידה שלכם, במסגרת המכינהללימודירפואהבחו"לשלתלאביבמדיקלקולג'.

לימודי רפואה באיטליה אפשריים רק בתנאי שתעברו את בחינת הכניסה הזו ולכן חשוב מאוד להתכונן אליה כראוי.

לימודים לבחינת ה IMAT נערכים בדרך כלל במכינות ללימודי רפואה בחו”ל, כדוגמת תל אביב מדיקל קולג’, שמציעה גם הכנה ממוקדת ומכוונת לבחינת ה IMAT. כבר היום לומדים בוגרי מכינה רבים של מכללת תל אביב מדיקל קולג’ באוניברסיטאות לרפואה באיטליה, שאליהן התקבלו בזכות לימודים במכינה והצלחה בבחינת הקבלה.

הלימודים במכינה כוללים גם כמה מפגשי הכנה לצורך תרגול של תחום החשיבה הלוגית, נוסף על הלימודים האינטנסיביים בתחום המדעים.

למה מכינה ללימודי רפואה בחו"ל היא כל כך חשובה?

הרפואה המודרנית היא אחד המקצועות המורכבים והתובעניים ביותר שיש, המתעדכן כל שנה בגילויים ומחקרים ודורש מהעוסקים בו להיות חדי מחשבה, בעלי יכולות למידה בלתי מוגבלות ובשנים האחרונות, מתחזקת וגוברת גם הציפיה מרופאים לגלות חמלה ורגישות ולתת למטופלים יחס אישי ככל הניתן.

לכן דרישות הקבלה ללימודי רפואה מחמירות מאוד. רף הכישורים המצופים מהסטודנטים עולה, מדי שנה והסטודנטים שמתחרים על מספר המקומות המוגבל באוניברסיטאות, חייבים להציג הישגים ויכולת יוצאים מהכלל, כדי להתקבל ולהצליח בלימודים.

סטודנטים יודעים, שלפני שתהיה להם הזדמנות להוכיח את עצמם בלימודים, עליהם להציג ציוני בגרות ופסיכומטרי גבוהים מאוד כדי להיחשב למועמדים ריאליים ולהצליח בבחינות הכניסה, כדי להתקבל לאוניברסיטה המועדפת עליהם.

בין האוניברסיטאות המובילות בעולם ללימודי רפואה בולטות האוניברסיטאות לרפואה באיטליה, שיש להן מסורת קלאסית ורבת שנים ורמה אקדמית מעולה. לימודי הרפואה באיטליה מוכרים בצדק, כלימודים יוקרתיים ובהתאמה - מבחני הכניסה ודרישות הקבלה לאוניברסיטאות האלה, דורשים מהסטודנטים לעמוד בסטנדרטים גבוהים.

הסטודנטים מתבקשים לפני הבחינה לדרג את האוניברסיטאות האיטלקיות השונות לפי סדר עדיפויות, כדי שהאוניברסיטאות יוכלו להתחשב בבקשה הזו לאחר ההצלחה בבחינה -

אוניברסיטה תעדיף לקבל את המועמדים שדירגו אותה במקום ראשון, אך גם הצליחו לקבל את הציונים הגבוהים ביותר בבחינות הקבלה, כך שאפשר להבין למה כל כך חשוב להצליח בבחינה ולהציג ציונים מרשימים.

מה מציעה לכם המכינה ללימודי רפואה בחו”ל ?

מכינה ללימודי רפואה כדוגמת תל אביב מדיקל קולג’, מהותיקות והמוכרות בישראל ובאירופה, שמה לה למטרה להכשיר את כוח האדם הטוב ביותר ללימודים בתחום הרפואה בחו”ל - כולל ווטרינריה ורפואת שיניים. מספר הישראלים הגדול שבוחר ללמוד רפואה בחו”ל מחייב הכנה ראויה, ולכן מלבד הכנה לבחינת IMAT החיונית ספיציפית ללימודי רפואה באיטליה, המכינה סייעה גם למאות סטודנטים להתקבל לאוניברסיטאות במדינו אחרות באירופה. בין היתר גם ללימודי רפואה בהונגריה, צ’כיה, פולין, ליטא, סלובקיה וקפריסין.

באוניברסיטאות לרפואה באיטליה ניתן דגש מיוחד על רמת המוכנות בגלל הרמה הגבוהה והביקוש הגבוה ומשום כך תל אביב מדיקל קולג’ מקפידה על הכנה ללימודים ברמה הנדרשת באירופה ובכלל זה גם באיטליה. המכללה עצמה הוקמה ע”י רופאים ומרצים למדעים מישראל ומאירופה, וחלק מהצוות המקצועי שלה כולל רופאים ומרצים למדעים מאוניברסיטאות בישראל , בין היתר גם פרופ’ ג’ררדו ביק מהפקולטה לכימיה של אוניברסיטת בר אילן ועוד מרצים ומתרגלים נוספים ממכון ויצמן ומכללת רופין.

תל אביב מדיקל קולג' הוקמה כחלק מרשת בינ"ל של מכינות ללימודי רפואה בחו"ל, המכשירה סטודנטים ממדינות שונות בעולם ללמוד רפואה מחוץ למדינת מוצאם. תכנית הלימודים במכינה לרפואה בחו”ל של תל אביב מדיקל קולג’ פותחה ע”י צוות רופאים ומרצים ישראלי בינלאומי ותוך שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מהאוניברסיטאות לרפואה באירופה.

רשת הקשרים המקצועיים והאקדמיים של תל אביב מדיקל קולג’ מבטיחה שתקבלו תכניות לימודים התואמות את הקריטריונים הנדרשים ונותנת לכם סיכוי גבוה להתקבל ללימודי הרפואה באיטליה ובמדינות נוספות באירופה.