יהדות התורה
יהדות התורהPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

נציגי סיעת יהדות התורה הגיעו הבוקר (שני) לבית הנשיא לסבב ההתייעצויות עם נשיא המדינה ראובן ריבלין לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת.

בפתח הפגישה העיר ריבלין, "אתמול הלכנו לישון עם 46 ממליצים לח"כ בני גנץ ו-40 לראש הממשלה נתניהו. התברר במשך הלילה ששלושה מהממליצים על גנץ מודיעים שאינם תומכים במועמדותו".

ריבלין תקף גם את הניסיונות לתכנן את מספר הממליצים, "לפעמים אנשים אומרים לי דבר אחד ורוצים דבר אחר. מה שנקרא ׳הפוך על הפוך׳. זה דבר שאינו ממין העניין".

"כפי שאמרנו לאורך כל מערכת הבחירות אנחנו ממליצים על בנימין נתניהו", הצהיר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בפתח דבריו בהתייעצות.

ליצמן עקץ בדבריו את חברי הרשימה המשותפת ואמר, "אני מבטיח שאף אחד מחברי הסיעה שלנו לא יודיע פתאום בלילה שהוא לא תומך בנתניהו".

"אחרי שנתיים בהם ספגנו הציבור החרדי גזירות רעות משר האוצר לפיד, השתדלנו לתקן את רוב הדברים בהם פגעו בנו. יש לנו הכרת הטוב לנתניהו ואנו בבלוק עם הליכוד והימין", הסביר ליצמן את ההמלצה.

בהמשך התייחס ליצמן להתרחשויות במערכת הבחירות וטען כי היא היתה רוויה בהסתה נגד המגזר החרדי, "בבחירות שהיו עברנו מערכת הסתה מכוערת שלא היתה דוגמתה. אני מנחש איך היית אדוני הנשיא מגיב אם היו מכריזים 'ממשלה ללא אתיופים' או 'ללא דרוזים' וכדומה. היה נשמע קול זעקה ציבורית. אבל להכריז 'ממשלה ללא חרדים' זה בסדר משום מה. הסיתו נגדנו בכל דרך וזה עבר את כל הגבולות".

הנשיא הגיב ואמר כי אכן היתה הסתה חמורה ויש להפסיקה. "צריך לטפל בנושא הזה, כאשר אנשים רואים את ההתגרות באנשים איזשהוא נכס פוליטי - זה לא טוב. תגיד במה אתה טוב, לא במה השני לא טוב", אמר.

בסיכום הדברים אמר ליצמן, "אנחנו נדרשים להקמת ממשלה ומקוים שאכן היא תקום במהרה".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר לנשיא: "כפי שהבטחנו, סיעת 'יהדות התורה' ממליצה על בנימין נתניהו לראשות הממשלה".

בנוגע למערכת הבחירות אמר גפני, "אנחנו לא יודעים למה נגזר על אזרחי המדינה עונש כזה, כבר שנה שהמדינה משותקת ואסור שזה יימשך. הייתה מערכת בחירות שהתמקדה בציבור החרדי, הסתה פרועה של שקרים שהשתוללה ברחובות, ואני מבקש בהזדמנות הזו מכבוד הנשיא לגנות זאת בתוקף ולעשות לזה סוף".