משלחת ימינה לנשיא

נציגי רשימת "ימינה" הגיעו הבוקר (שני) לבית הנשיא במסגרת סבב ההתייעצויות שמקיים נשיא המדינה ראובן ריבלין לקראת ההחלטה על הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת.

יו"ר ימינה איילת שקד מסרה בפתח דבריה את המלצת הרשימה, "אנחנו נמליץ כפי שהתחייבנו על בנימין נתניהו שהוא עומד בראש מחנה הימין. אנחנו נעשה מה שצריך כדי לעזור לו להקים ממשלה".

שקד קראה לנשיא לפעול להפסקת החרמות הפוליטיים "צריך לחדול גם מהחרמות האישיות וגם מהחרמות האידיאולוגיות ולהקים סוג של ממשלת אחדות".

"אנחנו רצינו ממשלת ימין אבל הציבור חשב אחרת וצריך להקים ממשלת אחדות. טוב שנתניהו וגנץ ישבו וידברו אחד עם השני וגם הנשיא ועמיר פרץ זו אפשרות", הוסיפה שקד.

בתשובה לשאלת הנשיא אמרה איילת שקד, "אם תטיל את הרכבת הממשלה על גנץ אנחנו לא נקיים אתו משא ומתן. אנחנו מחויבים לראש המחנה הלאומי, בנימין נתניהו".

עם זאת הבהירה שקד, "הקמנו צוות משא ומתן משותף. אנחנו מנהל ביחד משא ומתן. אם תחליט להטיל את התפקיד על גנץ, אנחנו נתכנס יחד, כל גוש הימין, ונחליט איך אנחנו מתנהלים".

ח"כ מוטי יוגב אמר לנשיא כי הוא מבקש להשיב לח"כ אחמד טיבי, שטען כי הערבים הם אדוני הארץ: "נדמה לי שעל הכיסא הזה אתמול ישב זה ח"כ אחמד טיבי ואני מבקש לומר כתשובת משקל מתקנת: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולנו בלבד. אנחנו נשמח לכל האזרחים החיים פה והם זוכים פה לשוויון זכויות מלא והם זוכים פה לשוויו זכויות כמו שלא זכו בשום מדינה, ודאי לא במזרח התיכון".

עוד אמר יוגב, "אנחנו ממליצים על נתניהו שהוא יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה. אנחנו לא פוסלים אף אחד, יש הכרעה של רוב ציוני אין הכרעה של העם כולו. אני חושב יש פה מצב שצריך אחדות בראשות בנימין נתניהו. יחד עם כחול לבן, ליצור את הממשלה הרחבה ביותר. יותר שמירה על סטטוס קוו".