הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

תוכניתו של שר החינוך הרב רפי פרץ, 'תנ''ך לכל ילד,' עליה הכריז על כניסתו למשרד, לא תצא לפועל בשנת הלימודים הקרובה.

פחות מיממה לאחר מינויו בחודש יוני האחרון החליט פרץ על הענקת ספר תנ"ך לכל התלמידים והתלמידות בישראל, בטקס מיוחד בכותל המערבי.

לפי התוכנית, כל תלמיד בן 13 ותלמידה בת 12 בכיתה ז' היו אמורים להגיע לכותל, שם ייערך טקס שבמסגרתו יוענק להם ספר התנ"ך, בדומה לטקס ההשבעה של חלק מהיחידות הלוחמות בצה"ל המתקיים אף הוא בכותל.

לערוץ 7 נודע כי זמן קצר לאחר כניסתו של השר פרץ למשרד החינוך נגנזה התוכנית משיקולים תקציביים, ולפי שעה אין לו כוונה ויכולת להוציא אותה לפועל, בין היתר בשל העובדה שהוא מכהן כשר בממשלת מעבר.

בסביבתו של יו''ר הבית היהודי טוענים שמלכתחילה לא היתה כוונה להוציא את התוכנית לפועל לאלתר אלא רק להציב אותה כחזון, אך במקרה כזה ניתן לתהות מדוע מיהר שר החינוך לפרסם הודעה לתקשורת פחות מיממה לאחר מינויו לתפקיד כאשר ידע שאין לו יכולת תקציבית לממש את חזונו.

מלשכת שר החינוך נמסר בתגובה: ״תנ״ך זהו ספר הספרים של העם היהודי. כל העולם לומד אותו ולומד ממנו, אין דבר יותר ערכי ויהודי מילד שמקבל מבית הספר תנ״ך שילווה אותו לכל החיים. תכנית תנ״ך לכל ילד היא חלק מחזונו של שר החינוך, אך כיוון שזו ממשלת מעבר אין כרגע יכולת להוציאה לפועל וזה יעשה בהקדם בממשלה הבאה דבר שהודגש בכל פרסום בעניין. על פי דרישת השר המשרד הכין תכנית להעצמת לימודי התנ"ך. אנו מקווים ששר החינוך בקדנציה הבאה, בין אם זה יהיה השר פרץ ובין אם מישהו אחר, ימשיך את המדיניות שהונחלה וידאג שהתכנית תתוקצב ותיושם״.