פרץ: ממליצים על בני גנץ

ראשי רשימת העבודה-גשר הגיעו הבוקר (שני) לבית הנשיא במסגרת סבב ההתייעצויות שמקיים נשיא המדינה ראובן ריבלין לקראת ההחלטה על איזה חבר כנסת תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.

הנשיא ציין בפתח הפגישה כי עד כה קיבל המלצות על שני חברי כנסת, בני גנץ ובנימין נתניהו, וכי כל הסיעות המליצו על אחד מהשניים, מלבד ישראל ביתנו.

יו"ר הרשימה, ח"כ עמיר פרץ, אמר בפתח דבריו, "אנחנו ניסינו במערכת הבחירות הזאת להציב את האדם לפני הכל משום שאנחנו חושבים שמצב החירום החברתי חמור הרבה יותר ממצב החירום הביטחוני. החוסן החברתי הוא המפתח ליכולת של צה"ל ומערכת הביטחון לתפקד".

"מבחינתנו הדבר החשוב ביותר הוא לעשות שינוי כיוון חברתי. היתה פה הפקרה חברתית של עשור וחצי", ציין פרץ והוסיף כי בפני הנשיא עומדת משימה קשה, "עוד לא היתה קונסטלציה כזו".

פרץ המשיך ופירט את האתגרים העומדים בפני מערכות הבריאות והרווחה של מדינת ישראל וציין, "כל ממשלה שתקום תצטרך לטפל במצב החירום החברתי. מצב החירום החברתי קודם".

בסיום דבריו אמר פרץ, "אנחנו נפגשנו עם גורמים שונים במערכת הפוליטית החלטתנו היא חד משמעית. אנחנו חושבים שהגיע הזמן להחליף שלטון בישראל ואנחנו ממליצים על בני גנץ כמועמד לראשות הממשלה. אנחנו מקווים שהוא יקבל על עצמו את המשימה כי מדינת ישראל זקוקה יותר מכל לממשלה חדשה".

פרץ נשאל על ידי הנשיא ריבלין, "אם יהיה מועמד אחר מזה שהמלצתם עליו, האם תנהלו אתו משא ומתן?", והשיב לשאלה בשלילה, "התחייבנו לא לנהל משא ומתן עם נתניהו והתחייבנו לא להצטרף לממשלה בראשותו. אנו לא מחרימים את הליכוד. אנו באופן מוחלט לא מקיימים מו"מ ולא מגיעים לשום הסכמה שנתניהו ראש ממשלה. הגיע הזמן למען הריפוי של החברה הישראלית שהשינוי הזה יתרחש, וגם הליכוד צריך לעשות את חשבון הנפש שלו".