ניסו שחם
ניסו שחםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שני) את ניצב בדימוס ניסו שחם בעבירות של הטרדה מינית והפרת אמונים, ודחה את ערעורו על הרשעתו בעבירה של מעשה מגונה.

בכך קיבל בית המשפט המחוזי את ערעור הפרקליטות והפך את פסק הדין של בית משפט השלום שזיכה את שחם ממרבית האישומים נגדו.

בהכרעת הדין מתחו שופטי המחוזי ביקורת חריפה על שחם ועל התנהלותו ביחסים עם שוטרות לאורך שנותיו הארוכות במשטרת ישראל.

לנוכח תוצאת הערעור יוחזר התיק לבית משפט השלום על מנת שיגזור מחדש את דינו של שחם, בעקבות השינוי בעבירות בהן הורשע.

לקריאת תמצית הכרעת הדין בערעור לחצו כאן

בהכרעת הדין החריפה כתבו השופטים, "יחסיו של שחם עם שוטרות זוטרות ומבלי שטרח למשוך ידיו בענייניהן מהוות הפרת אמונים ומהווה פגיעה באמון הציבור. אין במישור המשמעתי כדי לתת מענה למעשים. מעשיו מביאים את הדברים מהמרחב האפור למרחב השחור".

"יצירת קשר עם שוטרות זוטרות לצורך מאוויו המיניים הפכה לשגרת חייו של שחם. נחשפה תמונה קשה של התנהלות שגרתית, יצירת תנאים לקשרים עם השוטרות תוך ניצול נסיבותיהן האישיות של השוטרות שהיו חשופים לו מתוקף תפקידו", הוסיפו השופטים.

סנגורו של ניסו שחם, עו"ד בעז בן צור, תקף את הכרעת השופטים, "פסק הדין מתעלם באופן ברור מהליך שלם שהתנהל בבית משפט השלום, שבו העידו שוטרות בצורה מאוד ברורה על מצב הדברים כפי שהיה בפועל. פסק הדין התעלם מהעדויות".

מנגד, עו"ד נעמי גרנות מפרקליטות המדינה, בירכה על פסק הדין. "בית המשפט קבע קביעה נורמטיבית לפיה מנהל בכיר שמקיים קשרים מיניים עם שוטרות הכפופות לו, תוך ידיעה שהוא עלול להיזקק לקבל גם החלטות בענייני עבודה שלהם - עובר עבירה פלילית של מרמה והפרת אמונים"