לוין: לא פוסל שום אפשרות

שר התיירות יריב לוין קרא היום (שני) בראיון לערוץ כנסת ליו"ר כחול לבן בני גנץ לשבת לשולחן המו"מ עם הליכוד ולדון באפשרות של הקמת ממשלת אחדות.

לוין הבהיר בראיון כי במסגרת המשא ומתן כל הנושאים יהיו פתוחים לדיון, כולל האפשרות של רוטציה וסדר הרוטציה, "אני מציע שנדון בזה, אני לא פוסל שום דבר. אנחנו לא באים עם שום תנאי מוקדם אנחנו לא אומרים זה כן וזה לא. בואו נשב, תבוא אתה תציג את מה שאתה אומר אנחנו נציג את מה שאנחנו אומרים".

בהמשך הראיון הבהיר לוין כי הוא עומד מאחורי ההתחייבות שנתן בשם ראש הממשלה לנשיא המדינה, לפיה במידה שהליכוד לא יצליח להרכיב ממשלה לא יפעל הליכוד להליכה לבחירות חדשות.

"אנחנו נחזיר את המנדט אמרנו את זה בצורה ברורה. אני מוכן שוב לחזור על זה", הצהיר השר לוין.

נזכיר כי הערב צפויים להיפגש בבית הנשיא ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר רשימת כחול לבן בני גנץ, בתיווכו של נשיא המדינה ריבלין.

ריבלין הזמין את השניים לפגישה בהמשך לסבב ההתייעצויות שקיים במהלך היממה האחרונה עם כל סיעות הכנסת ה-22, ובסיומו המליצו 55 מחברי הכנסת הנכנסת על נתניהו ו-54 על גנץ.

גורמים פוליטיים מעריכים כי הנשיא יקח בחשבון את העובדה שהמלצתה של הרשימה המשותפת על גנץ איננה כוללת התחייבות להיכנס לממשלתו, דבר שיגדיל את הסיכויים שהרכבת הממשלה תוטל על נתניהו.

בפגישה הערב בבית הנשיא צפוי ריבלין לברר האם נתניהו וגנץ מוכנים לשקול משא ומתן לממשלת אחדות. אם השניים ישיבו בשלילה יצטרך ריבלין ככל הנראה להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה כבר ביום רביעי הקרוב. אם השניים יהיו מוכנים להידבר ביניהם עשוי הנשיא להעניק להם ארכה למשא ומתן ביניהם עד ליום רביעי הבא, לאחר ראש השנה. עם זאת ההערכה היא כי בפגישה הערב לא ימסרו נתניהו וגנץ תשובות סופיות לריבלין על ההצעות שיציג בפניהם.