לאה גולדין באו"ם: "חמש שנים שחמאס מענה אותנו באכזריות"UN Watch

ד"ר לאה גולדין, אימו של קצין צה"ל סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס בעזה, השתתפה היום (שני) בכינוס השנתי המיוחד של מועצת זכויות האדם של האו"ם המתקיים בז'נבה, שוויץ.

בדבריה בכינוס קראה גולדין למדינות החברות במועצה לפעול על פי החלטת האו"ם 2474 שהתקבלה בחודש יוני האחרון, לשנות את המדיניות שלהן כלפי הנעשה בעזה ולנקוט ביוזמה שתביא להשבת חיילי צה"ל והאזרחים הישראליים המוחזקים בידי חמאס תוך הפרה חמורה של הדין ההומניטארי הבינלאומי.

"שמי לאה גולדין. אני אמו של סגן הדר גולדין, חייל גאה בצבא ההגנה לישראל. הדר היה בן 23 כשנהרג ונחטף. הוא היה אמן מוכשר, שהתארס ועמד להתחתן עם אהבת חייו, עדנה, בקיץ 2014. אבל באותו החודש, שעה לאחר תחילתה של הפסקת אש הומניטארית בחסות האו"ם בין חמאס לישראל, יצאו מחבלי חמאס ממנהרה בעזה, ארבו ליחידת צה"ל והרגו את הדר", פתחה גולדין את דבריה.

היא סיפרה על הכאב שחווה המשפחה. "מזה חמש שנים חמאס מחזיק את בננו, ואת החייל, אורון שאול, ומסרב לשחררם, תוך הפרה בוטה של ​​אמנת ז'נבה והחוק ההומניטארי הבינלאומי. במשך חמש שנים מענה חמאס באכזריות את משפחתנו, דוחה כל גישה של הצלב האדום ומונע מלהביא את הדר לקבורה נאותה על פי שלוש הדתות".

"בחודש יוני אימצה מועצת הביטחון של האו"ם את החלטה 2474, בה נדרשות כל המדינות לשאת באחריות להחזיר את השבויים הנעדרים, ומורה לשליחים המיוחדים של האו"ם לפעול ליישום ההחלטה. "בחודש שעבר נפגשתי עם המזכ"ל גוטרש, שחזר והדגיש כי הוא עומד מאחורי החלטה זו וקורא לשחרר באופן מיידי וללא תנאי את הדר. זו לא המשימה שלי בלבד - זו משימה שכולכם חולקים יחד איתי. אני שואלת את נציגי המדינות החברות במועצה: כאמהות ואבות, אנא דמיינו לרגע, מה אתם הייתם עושים אם זה היה בנכם שמוחזק בעזה?", סיכמה גולדין.