השר ארדן בטקס
השר ארדן בטקסצילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, תקף את חברי הכנסת הערבים, בטקס שערכה המשטרה לקראת ראש השנה.

"עברנו סוף שבוע קשה מאוד במגזר הערבי. אמנם בארבע השנים האחרונות השקענו השקעה חסרת תקדים בחיזוק המשטרה והביטחון האישי ביישובים הערביים, פתחנו שבע תחנות משטרה חדשות ואנחנו סוגרים פער היסטורי שנפער מאז הקמת המדינה, אך ללא שינוי פנימי שיבוא גם מתוך החברה הערבית, לא נצליח לבצע שינוי עומק", אמר ארדן.

לדבריו, מי שצריכים להוביל את השינוי הם חברי הרשימה המשותפת. "הנורמות במגזר הערבי חייבות להשתנות ולצערי דווקא חברי הכנסת של הרשימה הערבית המשותפת הם אלה שלא רק שלא סייעו לנו ביישום התכנית לחיזוק הביטחון האישי בישוביים הערביים, אלא התנגדו לה ועיכבו את יישומה. הם אלו שהתנגדו לחוק שנועד להאיץ הקמת תחנות משטרה במגזר ועסקו בעיקר בביקור מחבלים בבתי הכלא וכמעט בכל מבצע אכיפה במגזר הם מבקרים את המשטרה, במקום לגבות אותה".

"כל עוד איימן עודה וחבריו לא קוראים לנשים מוכות ומאוימות לעזוב את בן זוגן כל עוד המנהיגות הערבית אינה מגנה ומוקיעה כל אלימות בתוך המשפחה כנגד נשים וכל עוד אחמד טיבי לא יגנה מחזיקי נשק לא חוקי ויקרא לציבור לדווח עליהם למשטרה, לא נצליח להביא לשינוי עומק בחברה הערבית", הוסיף השר.

הדברים עוררו זעם בקרב חברי הכנסת הערבים. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר כי "‏בכנסת הקודמת החתמנו 65 ח"כים על תמיכה בתוכנית בין משרדית למאבק בפשיעה האלימה בזמן שארדן חתם על הצהרות נאמנות לנתניהו".

"אזכיר שכבר חודשים השר ארדן מונע מממלא מקום המפכ"ל להחפגש עם הנציגים הנבחרים של החברה הערבית. סיכום עלוב לקדנציה נכשלת של שר שלא היה ראוי לבחור בו לוועדת קישוט", דברי ח"כ עודה.

ח"כ יוסף ג'בארין הוסיף כי ‏"השר ארדן בורח מאחריות. המנהיגות המקומית לא יכולה לאסוף נשק, לעצור פושעים ולהגיש כתבי אישום. רשויות אכיפת החוק נושאות באחריות למחדל מסוכן זה. ארדן הוא השר לביטחון פנים של היהודים בלבד".