נס ציונה, גבוהה יותר מאילת הערב
נס ציונה, גבוהה יותר מאילת הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מה שהיה הוא שיהיה. מאז שהגיעה לגמר גביע ווינר סל בשנת 2015, הפועל אילת נופלת כל שנה מחדש באותו השלב של טורניר קדם העונה, גביע ווינר סל - שלב רבע הגמר.

הערב (שני) הדרומיים הגיעו למשחק מול עירוני נס ציונה בשלב רבע הגמר בתקווה להצליח ולהגיע שלב אחד רחוק יותר מכל שלוש השנים האחרונות, זאת למרות הקיץ המעורפל שעבר על הקבוצה והצרות הכלכליות. באילת האמינו כי אפשר יהיה לשים את הכל בצד ולהתרכז בכדורסל בלבד, אך לא לקחו בחשבון את זהות היריבה שממול.

שני הפסדים וניצחון אחד היו עד כה לאילת במשחקי ההכנה שלה לקראת העונה החדשה, והערב ללא יהונתן שולדבראנד, למעט דקות מסויימות בו הציגה כדורסל טוב, הייתה רחוקה מלהוות איום ויריב ראוי לכתומים מנס ציונה.

נס ציונה שבעונה שעברה לא לקחה חלק בטורניר הפותח של העונה בשל מסעה האירופי במסגרת מוקדמות היורופקאפ, הגיעה למשחק הערב עם מאזן הפוך בדיוק מזה של אילת במשחקי ההכנה עד כה ועם רעב גדול להעפיל לראשונה מאז 2014 לשלב חצי הגמר. הרעב, התשוקה, המחוייבות והסגל המרשים הוא זה שניצח כשנס ציונה מדיחה בפעם הרביעית ברציפות את אילת בשלב רבע גמר גביע ווינר סל, הפעם עם 76:86.

שלושת הישראלים הבולטים של נס ציונה שהשנה מתבססת על שחקנים תוצרת כחול-לבן עשו את ההבדל כשרביב לימונד הוותיק הוביל את רשימת הקלעים כמו גם טל דן וגולן גוט. ההובלה של הכתומים לא עמדה ולו לרגע בספק וריצה גדולה כבר ברבע השני יצרה פער ממנו לא הצליחה אילת לחזור.

למזלה של אילת, יש עוד מספיק זמן עד פתיחת עונת 2019/20 של ליגת העל בכדורסל, ליגת ווינר סל, כדי לתקן את הדרוש תיקון ולגבש את סגל השחקנים ואת צורת המשחק.

קלעו לנס ציונה: לימונד 19, האלוול 15, גוט 13, דן ופישר 11 כ"א, וויטי 9, קוק 4, פיטשון וקררה 2 כ"א.

לאילת: תומפסון 14, דבנפורט 12, מנקו, בן שימול וגריי 9 כ"א, בן צבי וגורדון 8 כ"א, טרל 7.