בית משפט. אילוסטרציה
בית משפט. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

נתפסו על חם. בשנה שעברה, במשחק הסוער בין שתי היריבות הגדולות ביותר בכדורגל הישראלי, בית"ר ירושלים והפועל תל אביב, נדלק רימון עשן צהוב ביציע אוהדי הפועל תל אביב. האוהדים האדומים טענו אז כי מי שהדליקו את רימון העשן היו האוהדים היריבים מירושלים ובית הדין של ההתאחדות לכדורגל קיבל את הטענה והעמיד את בית"ר לדין על אף שלא היו הוכחות לדבר.

כבר שנים רבות טוענים אוהדי בית"ר ירושלים כי נוהגים כלפיהם בצורה שאינה מידתית ואינה שווה לכל יתר הקבוצות בליגת העל וכי הם מופלים לרעה על ידי כלי תקשורת רבים אך בעיקר על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל.

אחרי שלל עדויות שנאספו לאורך השנים ותשובות מתחמקות של העומדים בראשות הכדורגל הישראלי ואף נשיא בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, נראה כי הפעם נתפסו אלה על חם, לכאורה, במה שנראה כמו עיוות דין, אפליה והתעלמות מוחלטת מכל עיקרון של שיוויון בספורט.

היה זה לאחר שבמוצאי השבת האחרונה, נדלק רימון עשן במשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה, שתיים מהקבוצות שיוצאות שוב ושוב מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בעונשים קלים על אותן עבירות כמו אלו של בית"ר ירושלים.

בדומה למשחקה לפני שנה של בית"ר מול התל אביבים האדומים, גם הפעם היה זה רימון עשן ירוק שנדלק ביציע אוהדי מכבי ת"א. הפעם, בניגוד לחוסר ההוכחות והעדויות ממשחקה של בית"ר בשנה שעברה, מלאות הרשתות החברתיות בשלל עדויות והוכחות מי הם אלו שהדליקו את רימון העשן שהדלקתו אף צויינה בדו"ח השיפוט.

ובכל זאת, מי שבחר להתעלם מרימון עשן זה שעל פי תקנון ההתאחדות לכדורגל נחשב עבירה הוא לא אחר מאשר תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף.

בדו"ח ששלח היום עו"ד רשף, נעלם כלא היה כל איזכור לגבי הדלקת רימון העשן שכאמור נכתבה בדו"ח השיפוט, כשזה בחר להעמיד את המכבים מת"א לדין על זריקת כוס שתיה לכר הדשא בלבד. נראה כי הפעם בהתאחדות לכדורגל ובבית הדין שלה יהיו חייבים לתת את הדעת על התעלמות מוחלטת זו, שכן אחרת יוכח מעל לכל ספק כי ישנו דין מיוחד לבית"ר ירושלים ואוהדיה ודין לכל היתר.