הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: אהוד אמיתון/TPS

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הורה לסגור גן ילדים בקריית גת שנקט במדיניות של אפלייה כלפי ילדים ממוצא אתיופי.

לאחר שנחשף דבר האפלייה, הורה השר לדרגים המקצועיים במשרד לטפל בנושא ולדאוג שהילדים יפוזרו בין גנים אחרים ברחבי העיר.

את המאבק ליוו בין השאר חברי הכנסת פנינה תמנו שטה וגדי יברקן ממפלגת כחול-לבן.

שר החינוך הרב פרץ אמר כי "הפרדה על רקע עדתי היא לא דרכנו, היא בלתי מוסרית, ואנו מתנגדים לה בתוקף. המשרד לא יאפשר למציאות של אפלייה כזו להתחולל. מדיניות המשרד היא שילוב אוכלוסיית יוצאי אתיופיה עם כלל התלמידים - בכל מסגרות החינוך – ונעמוד על כך ששום רשות מקומית לא תפלה אף ילד".

"בהזדמנות זו אני מברך את שיתוף הפעולה עם חברי הכנסת פנינה תמנו שטה וגדי יברקן מכחול-לבן שליוו לכל אורך הדרך את המאבק - עוד הוכחה שהמאחד גדול יותר מהמפריד ואפשר לשתף פעולה גם ממפלגות שונות", הוסיף הרב פרץ.

ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול-לבן) אמרה כי "ילדים ישראלים ממוצא אתיופי הם חלק בלתי נפרד מעם ישראל והחברה הישראלית. הפסקת האפליה והבידול של יוצאי אתיופיה בכל מוסד ותחום היא משימה לאומית ורק יחד נצליח להיאבק בתופעה, מברכת את משרד החינוך שנכנס לתמונה במיידי, עבודה רבה לפנינו".

ח"כ גדי יברקן (כחול-לבן) סיכם, "הפרדה על בסיס צבע בישראל של 2019 לא יקום ולא יהיה. שמח על כך שגם שר החינוך ואני מסכימים בנושא הזה. תפקידנו כנבחרי ציבור לעמוד בראש מאבקים כאלה להובילם ולהתוות מדיניות של שילוב וחיבור בעם ישראל שמתחילה במערכת החינוך. רק המחשבה להפריד בין ילדים בגנים על בסיס צבע גורמת לבטן שלי להתהפך. ישר כוח לשר החינוך והמנכ"ל על כך שעמדו על המשמר וסגרו את הגן והעבירו מסר ברור לעתיד לבוא".