איילת שקד: מאמינים באחדות הימין

יו"ר רשימת ימינה, חברת הכנסת הנכנסת איילת שקד, מסרה הצהרה לתקשורת מחוץ לביתה בתל אביב, והתייחסה למגעים הקואליציוניים בלי הליכוד לכחול לבן.

"אני מאחלת בהצלחה לנתניהו ולגנץ בפגישתם מחר אצל הנשיא. נתניהו עדכן את ראשי מפלגות הימין על השיחות, ואנחנו דבקים ומאמינים באחדות הימין, בגוש של 55 חברי כנסת וסומכים על ראש הממשלה שיעמוד בהתחייבות שלו כלפי מפלגות הימין", אמרה שקד.

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן נפגשו בצהריים (שלישי) בכפר המכביה ברמת גן, על מנת לגבש אפשרות לכינון ממשלת אחדות. ראש צוות המשא ומתן מטעם הליכוד הוא השר יריב לוין, וראש צוות המשא ומתן של כחול לבן הוא יורם טורבוביץ'.

בתום הפגישה נמסר: "הפגישה הייתה עניינית והתנהלה ברוח טובה. יורם טורבוביץ' ביקש להדגיש כי מבחינתו, השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו השר לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. השניים סיכמו כי יעדכנו את ראש הממשלה ואת יו"ר כחול לבן בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים".

בשעה 16:00 ייפגש השר לוין עם צוותי המשא ומתן של מפלגות גוש הימין, ויעדכן אותם בהתפתחויות.

מוקדם יותר התייחס יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, למגעים להקמת הממשלה ואמר כי "ישראל ביתנו" לא מתואמת עם "כחול לבן" או עם מפלגת הליכוד.

''כבר אמרתי לא פעם, שבעת הזו, כאשר מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים ביטחוניים וכלכליים, אני מייחל להקמת ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. למעשה, לשם כך שתי המפלגות הגדולות לא זקוקות לאף מפלגה אחרת. יחד יש להן 64 מנדטים. אני סבור ש'ישראל ביתנו' צריכה להיות חלק ממשלה כזאת, אבל בשום תנאי ובשום נסיבות לא נשב עם החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת והמחנה הדמוקרטי''.

בנוגע לזהות יו"ר הכנסת אמר ליברמן כי ''הדבר חייב להתבצע אך ורק לאחר שתתבהר התמונה לגבי הרכב הקואליציה וזהות ראש הממשלה. לגבי כל יתר הנושאים, ההתייחסות שלנו תהיה לגופו של עניין״.