יוגב ואורחיו בסיור עם הרב מדן
יוגב ואורחיו בסיור עם הרב מדןצילום: דוברות מוטי יוגב

חבר הכנסת מוטי יוגב ארח היום (שלישי) ביהודה ושומרון סיור אליו חברו חברי שמאל, אנשי ארגון 'מפקדים למען ביטחון ישראל', התומכים בנסיגה והיפרדות.

ביומן ערוץ 7 סיפר חבר הכנסת יוגב על הביקור והשיח בין הצדדים. "מדובר בכ-15 מתוך החבורה, אלופים ותתי אלופים ומקביליהם בשב"כ ובמוסד, מתוך כמאה קצינים בכירים שדעותיהם מהצד השמאלי של המפה. לאחר דיון איתם אתגרתי אותם שיבואו לשטח ויראו על מה הם מדברים. חלקם לא ראו את השטח מעולם וחלקם ראו את המקום רק לפני עשרות שנים כשהגבעות היו שוממות וצחיחות".

הסיור נפתח גוש עציון, שם פגשו את עודד רביבי, ראש מועצת אפרת, ואת הרב יעקב מדן, הרב עמיחי גורדין ואישים נוספים, ונמשך אל אזור מטה בנימין, שם פגשו את פנחס וולרשטיין, קובי אלירז ואחרים ומשם אל השומרון.

"הם רואים את השטח, את הבניה, את החיים הטבעיים של עם החוזר לארצו ואת מרקם החיים עם הערבי וזה יחזיר אותם עם הבנה שצריך להתחשב במציאות", אומר יוגב, וכשהוא נשאל על דבריהם של אורחיו הוא מספר:

"הם שוברים את הראש כי הנושא הדמוגרפי הוא הבעיה העיקרית שמעסיקה אותם. הם חשים לפי תפיסת עולמם שההתנחלויות ומה שנבנה יביא חורבן על מדינת ישראל, ועל התודעה הזו צריך להשפיע. קרוב לשלושים או ארבעים אחוזים מהעם מחזיקים בעמדה הזו".

"אני שמח שהביקור הזה מגיע אחרי הבחירות כשהקב"ה אומר לנו דרך תוצאות הבחירות שלא ניתן לבצע את הגברים לבד. צריך לצעוד יחד ולא ניתן לעשות את הדברים מתוך כיפוף או רוב זעום כפי שהיה בהסכמי אוסלו".

על עצם אפשרותו של שיח בין עמדותיו שלו לעמדותיהם של אורחיו אומר יוגב: "כולנו יהודים וכולנו עם ייעוד אחד. מדובר באנשים ציונים, חלקם גיבורי ישראל שמסרו את נפשם בהרבה שנות ביטחון, ויש מקום להידברות ומחשבה משותפת ולראות איך עתיד המדינה נרקם ביחד. צריך להתמודד עם הדעות כשביסוד אמונתנו אלו אזורי ארץ ישראל וחובתנו לחזור ולשבת בהם מתוך התמודדות עם הבעיות השונות, אל מול תפיסות אחרות עם היגיון אחר, שסוברים שצריך להיפרד כדי שהמדינה לא תיחרב ותישאר יהודית ודמוקרטית. אני לא יודע אם נשנה את הדעות, אבל ברור לי שחובתנו לחזק את דעותינו מתוך ידיעה שכולנו עם אחד".

בדבריו מוסיף חבר הכנסת יוגב ומציין כי הצעדים לקראת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון חייבים לעבור דרך עלייה וקליטה של עוד שמונה מיליוני יהודים שעודם בחוץ לארץ.

ניתן לשער שגם אורחיו של יוגב מקווים שיעלה בידם לשנות את דעתו. יוגב לא מבטל את ההשערה: "יכול להיות, אבל קיבלנו את יסודות האמונה בישיבות בני עקיבא ובמרכז הרב ומקומות נוספים שטבעו בנו את השייכות לבניין ארצנו, ואלו שורשים חזקים. הרב יעקב מדן קרא לחיבור לשורש. חזקנו לכאן כדי להתחבר לשורשים, לבנות ולטעת כאן עצים. מדינה פלשתינית לא הייתה מעולם ולא תהיה לעולם. היא רק מאתגרת אותנו להיות טובים יותר. עלינו להתקדם לקראת החלת הריבונות תוך התחשבות בפלשתינים שחיים פה, לחפש גם להם את מרקם החיים תוך שליטה ביטחונית והומניטארית שלנו, כי ארץ ישראל שייכת רק לעם ישראל".