ההשפעה של רב אחדאיגוד רבני קהילות

בר המצווה הוא אירוע משמעותי וחשוב לכל ילד, אך מעטות הפעמים שהאירוע הזה הופך להיות משמעותי ומשנה חיים בכל כך הרבה רבדים לנער החוגג ולמשפחתו.

ליאור שפס, שבנו חגג לאחרונה בר מצווה, מספר איך רב הקהילה בקריית אונו מאיגוד רבני קהילות, הרב נמן, חיבר לא רק את בנו למשמעות חגיגת בר המצווה, אלא את כל משפחתו החילונית לערכי המורשת והיהדות בכלל.

"אני זוכר את הבר מצווה עד היום. אחד האירועים הכי חזקים שהיו לי בחיים. סבי היה איש דתי ושכר לי מלמד שלימד אותי טעמים. חיפשתי מורה שילמד את הילד כמו שסבי דאג ללמד אותי בעצם. אבל אנחנו חיים בסביבה שהיא הרבה יותר חילונית מטבעה, ולמצוא את המורה או את הארגון שיצליח להעביר את המסרים האלה ושיצליח ללמד את הילד בצורה שאתה רוצה או כמו שאתה זוכר, זה היה לגמרי לא פשוט, היינו די עובדי עצות", סיפר שפס.

הוא הוסיף: "אני זוכר את עצמי מגיע לבית הכנסת, מקום שהוא ממילא לא משהו שאני רגיל או הייתי רגיל לשהות בו. וניגש אלי בחור צעיר, כולו מאיר פנים ומאיר עיניים ומושך אותי פנימה לתוך האולם, ומושיב אותי ומסביר ואז הבנתי שהוא הרב של הקהילה. הסתיימה התפילה וניגשתי אליו ושאלתי: כבודו מה קורה עם בר מצווה? אז הבנתי שהוא בעצם הגורם המרכזי המטפל גם בעניין הזה. הוא המורה".

על חגיגת בר המצווה לבנו הוא אמר "הייתה חוויה אדירה לשמוע את הילד מתכונן ובאמת במהלך של שלושה חודשים, הצליח כבוד הרב נמן לקחת את הילד שלא ידע כלום, באמת כלום, והפך אותו לילד שמוכן לבר מצווה כמו שאבא שלו היה רוצה שהוא יהיה מוכן לבר מצווה. זה היה אירוע אדיר מבחינתנו. האירוע הזה משך בעצם את כל המשפחה פנימה לחיבור לתוך הקהילה. מצאנו את עצמנו הולכים בשמחה לארוחות שישי, הילדים שלי מגיעים מדי פעם לשמוע תהילים ביום שבת. אני לא מכיר את ספר תהילים, הילדים שלי יכירו את ספר תהילים. בשום מתכונת אחרת זה לא היה יכול לקרות".

"היום באמת בסביבה החילונית שרק הולכת ומתרחקת ואתה מחפש כל הזמן איך אתה מחבר בחזרה את החברה הצעירים לתוך הסביבה הזאת כשאין כבר סבא דתי שעושה קידושים ושעושה הבדלות ושאתה יכול ללכת איתו לבית כנסת ומצאנו פתח. אני לא יכול לקרוא לזה מסורת. זה לא מסורת זה שורשים. זה אולי המינוח היותר נכון ועל זה אני חייב הרבה לכבוד הרב נמן", סיכם.

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו אמר: "שמנו לעצמינו למטרה לחזק את הקהילות ולהכפיל את מספר הרבנים והרבניות כמו הרב נמן, שעושים עבודת קודש ומחברים כל אדם ואדם שמעוניין להתקרב ליהדות. לשם הגעה ליעד הזה, כל תרומה יכולה לסייע".

לפרטים ולתרומה לחצו כאן