סימונה מורי
סימונה מוריPhoto by Avshalom Shoshoni/Flash90

סימונה מורי, שהורשעה ברצח בן זוגה המתעלל שוחררה מהכלא לאחר 22 שנה, אחרי שוועדת השחרורים אישרה הבוקר (רביעי) את קיצור עונשה.

"עכשיו אני בסדר, כשאני בחוץ אני מאוד מתרגשת", סיפרה מורי בצאתה מהכלא. "זה לא קל, אני רוצה להודות קודם כל לילדים שלי, למשפחה שלי ולמרכז לנפגעות אונס. תודה לעורך הדין שלי שהתחנן לנפשו כדי שאצא".‎

מורי קראה לנשים אחרות שחוות אלימות להתלונן במשטרה. "המסר שלי לנשים אחרות - לכו להתלונן, אל תעשו את מה שאני עשיתי".

מורי ריצתה עד היום 22 שנות מאסר מתוך 28 שנגזרו עליה, לאחר שהורשעה במעורבות ברצח בן זוגה המתעלל.

החלטת ועדת השחרורים לשחרר את מורי התקבלה לאחר שהפרקליטות הודיעה כי היא מסכימה לשחרורה המוקדם, ''לאור נסיבותיו המיוחדות של המקרה ושקילת מכלול השיקולים כמתחייב משחרור מוקדם של אסירת עולם''.

בחוות הדעת נאמר: ''עמדת הפרקליטות בתיק זה נקבעה תוך שימת לב לעמדתה של ועדה בינמשרדית למניעת אלימות במשפחה של שב"ס ומשרד הרווחה שממליצה על שחרורה המוקדם. כמו כן, ישנן חוות דעת טיפוליות אשר מלמדות על הליך טיפולי משמעותי (קבוצתי ופרטני) שעברה האסירה בין כותלי הכלא ושהוביל להפחתת מסוכנותה.

''בנוסף, הפרקליטות מסכימה לשחרורה המוקדם של האסירה לאור תוכנית הטיפול שמציעה הרשות לשיקום האסיר, המצאות האסירה באגף פתוח של שיקום קבוצתי והתחשבות באינטרס הציבורי של שיקום ומתן הזדמנות למי שריצתה את עונשה במשך שנים רבות ועמדה בכל הפרמטרים הקבועים בחוק", אמרו בפרקליטות.

הרשות לשיקום האסיר, הוועדה למניעת אלימות במשפחה, הגורמים הטיפוליים בשב"ס והמשטרה תמכו גם הם בשחרורה המוקדם של סימונה מורי.