משלחת נכי צה"ל בפולין
משלחת נכי צה"ל בפוליןצילום: יח"צ

מסע מרגש שממחיש יותר מכל את הביטוי ״משואה לתקומה״, מתקיים השבוע על אדמת פולין. משלחת ארגון נכי צה״ל שיצאה למסע ההיסטורי, מחברת באופן רציף וישיר בין העבר בו העם היהודי נלחם כדי לשרוד, וההווה בו חיילי צה"ל שומרים על המדינה ועל אזרחיה ונפצעים בזמן ההגנה על המולדת.

את המשלחת, המונה 45 פצועי צה״ל בגילאים 20-70, מוביל שמעון נבון, קצין בסיירת גולני, אשר נפצע באורח קשה מאוד במהלך סיור שגרתי בו השתתף בזמן שרות מילואים בגזרת חברון בשנת 1988. נבון מכהן כיו"ר הוועד הארצי של ארגון נכי צה"ל.

בין המשתתפים במסע, ניתן למצוא גם שני לוחמים בדואים. פצועי צה"ל מהעדה הבדואית לא חסרים, זאת לאור שירותם המשמעותי של רבים מבני העדה בצה״ל, אך השתתפות של בניה במסע לפולין אינו דבר של מה בכך.

עבור א׳, לוחם בדואי אשר נפגע ממטען בעזה בעת שירותו בן למשפחת רחאל, משפחה בדואית אשר רבים מבניה מתגייסים לצה״ל ובמשך שנותיה של המדינה בנים רבים נפלו ממשפחה זו, ההשתתפות במסע חשובה מאין כמותה: "לא היה לי ספק כי כדאי וחשוב לקחת חלק במסע שכזה. אנחנו לומדים על מורשת העם היהודי, מלמדים אותה אחר כך בבית, את הילדים ואת הקהילה, ועל ידי כך מחזקים את קשר הדם בין העמים. אנחנו מרגישים חלק מעם ישראל וכמי שלוקחים חלק בהגנה על המדינה, אנחנו גם צריכים להכיר ולדעת את העבר של העם הזה ומה היו התהליכים שהובילו להקמת המדינה".

שמעון נבון, יו״ר הוועד הארצי של ארגון נכי צה״ל וראש המשלחת סיכם, "ישנם סוגים שונים של מסעות לפולין, אך אחד המסעות החזקים ביותר שמעבירים באופן עצמתי את היסטוריית העם היהודי והקשר לעם ומדינת ישראל כיום, הוא המסע של משלחת ארגון נכי צה"ל. אנחנו, ששילמנו בגופנו ובנפשנו למען שלומה וביטחונה של מדינת ישראל, גאים להגיע לכאן, על אף קשיים פיזיים ואחרים שאנחנו חווים, ולהצדיע לזכר השואה".