חזיזה הערב מול נתניה
חזיזה הערב מול נתניהצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

אין כמו בבית. אחד מהסיבות לכישלונות של מכבי חיפה בשנים האחרונות להתברג בצמרת טבלת ליגת העל בכדורגל היו דווקא משחקי הבית שלה, כשזו לא הצליחה לשמור על היתרון הביתי על אף כמויות הקהל האדירות שהגיעו לכל משחק באצטדיון החדש, אצטדיון סמי עופר, ובכל פעם איכזבה מחדש.

הערב (רביעי) שמרה חיפה על מאזנה המושלם בביתה מתחילת העונה כשרשמה את הניצחון השלישי ברציפות שלה באצטדיון הביתי מאז החלה עונת 2019/20 של ליגת העל בכדורגל. בצירוף תוצאת תיקו אחת, עומדת חיפה על מאזן של חמישה ניצחונות ביתיים בששת משחקיה האחרונים, נתונים שעוזרים לה להתייצב בצמרת הטבלה לאחר 5 מחזורים.

דווקא בחסרונו של אחד מכוכביה, ירדן שועה הצעיר שהושעה מסגל הקבוצה לאחר שבילה אמש עד השעות הקטנות של הלילה ועבר על תקנון המשמעת של הקבוצה הירוקה מהכרמל, הצליחה חיפה לספק את משחקה הטוב ביותר העונה עם הצגה של כדורגל וסיפקה טעם של עוד.

חיפה, שרק במוצאי השבת האחרונה ספגה הפסד מאכזב מבחינתה למכבי תל אביב האלופה החלשה בתוצאה 0:1 במשחק על המקום הראשון בטבלה, התאוששה מהר והערב הראתה את הפוטנציאל ההתקפי האדיר שיש לה וכל זאת מול מכבי נתניה שהגיעה למשחק כשהיא בלתי מנוצחת לאחר 4 מחזורים בהם ניצחה אחד וסיימה שלוש נוספים בתוצאות תיקו.

בכלל, עד הערב, משחקי החוץ של מכבי נתניה העונה לא הניבו שערים כשזו סיימה פעמיים בתיקו 0:0 באצטדיון בלומפילד מול היריבות התל אביביות - הפועל תל אביב ובני יהודה. הערב מול חיפה בסמי עופר, זו כבר הייתה אופרה אחרת לגמרי.

חיפה נהנתה מערב אדיר של דולב חזיזה, שחקן הרכש הצעיר שהגיע מבני יהודה בקיץ האחרון. הקשר המצויין שרק לפני מספר שנים עוד שיחק בליגות הנמוכות, בישל בגאונות לניקיטה רוקאביציה את השער הראשון במשחק בדקה ה-21, כבש שער משל עצמו בדקה ה-65 והכתיב את קצב המשחק יחד עם חבריו לקישור החיפאי. סאן מנחם כבש בתווך שער גם הוא ומכבי חיפה עולה זמנית לראשות טבלת ליגת העל בכדורגל.

נתניה? אחרי שהצליחה לשמור על מספר שחקני מפתח שלה מהעונה שעברה והחזירה את הבן האובד אלמוג כהן מגרמניה, לא מצליחה להתחבר ומשחזרת כמעט בדיוק את פתיחת העונה שלה מ-2010/11, אז הגיעה אל המחזור החמישי כשהיא בלתי מנוצחת וירדה ממנו עם הפסד להפועל תל אביב בתוצאה 3:1.

חיפה עושה רושם של מי שיכולה העונה סוף סוף לשבור את הבצורת וללכת עד הסוף. הכל תלוי במאמן שלה שעל הקווים והאם יעז שוב לתקוף ופחות להתעסק בהגנה.