הכירו את הרב של בית החולים מעייני הישועה

הרב יוסף הופנר משמש במשך שנים רבות כרב המרכז הרפואי מעייני הישועה, וחלק נכבד משגרת יומו וחייו סובבת את המוסד.

"התפקיד הוא בעצם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. בשבתות וחגים יש הכי הרבה שאלות של אנשים. אנשים שואלים על שבת, כשרות, הלכות טהרה וזה לגבי האדם הפרטי. גם לצוות עצמו יש שאלות והוא מתודרך לפעול רק על פי ההלכה", מספר הרב הופנר.

הרב הופנר זמין בטלפון בכל שעות היממה, בבוקר ובלילה. ''למעט שעה בבוקר שאני מתפלל. אני מקבל שאלות גם בשלוש לפנות בוקר, גם בשתיים בצהריים וגם בעשר בלילה וזה בסדר גמור. גם בשבתות, אני גר שני בתים מבית החולים ואנשים מגיעים אלי הביתה לשאול שאלות".

לדבריו, הפעילות בבית החולים 'מעייני הישועה' נעשית על פי ההלכה בשיתוף פעולה מלא מצד העובדים. "כל עובד שמתקבל לבית החולים בין אם הוא יהודי או לא יהודי, בין אם דתי או חילוני ויש כאן מגוון עובדים, כולם עוברים דרכי ואני מדריך אותם איך לשמור על ההלכה וגם על רוח ההלכה, כי אנחנו רוצים שיהיה נעים לכל אחד ואחד שבא לפה"

"אם מישהו נאלץ להיות פה בשבת או חג, חשוב שירגיש אוירה שמזכירה את הבית ולפעמים אפילו יותר. חלק מאנשי הצוות מגיעים ממקומות לא דתיים והם באים לכאן כדי להרגיש את האווירה. אנחנו לא כופים על אף אחד שום דבר. יש כאן אווירה יהודית, הכל תוך שיתוף, שמחה והבנה הדדית", מוסיף הרב.

"אני שנים רבות פה וזה חלק מהחיים שלי שסובבים סביב בית החולים הזה. עכשיו במיוחד, כשפותחים כאן בית חולים לבריאות הנפש שהוא מציל חיים. גם הילדים שלי והמשפחה כולם שותפים לעשייה. זו זכות מאוד גדולה. אני תמיד אומר לעובדים שמגיעים לפה שהמצוות נמצאות במסדרונות על הרצפה ורק צריך להתכופף להרים אותן. לתת לאדם חיוך, קצת יותר ממה שחייבים באופן רגיל, עם הלב והנשמה, אלו המצוות שלנו".