מנפץ המיתוסים: מה חשבתם שנכון לעשות בקידום אתרים וכדאי להפסיק?

5 דברים שכנראה חשבתם על קידום אתרים בגוגל והם פשוט לא נכונים.

תוכן שיווקי , כ"ו באלול תשע"ט

לשבור את המיתוסים
לשבור את המיתוסים
צילום: דיפוזיטפוטו

גוגל הוא האוקיינוס הכי רחב שיש בעולם, הבור הכי עמוק שחפרו ביקום וההר הגבוה ביותר שידעה האנושות - אם אתם לא מקדמי אתרים מקצועיים, אתם וודאי מזדהים עם הדימויים הללו.

עולמו של גוגל הוא אכן רחב יריעה עד מאוד, אך ברגע שצוללים לתוכו - מגלים שהשד לא נורא כל כך.

אם אתם נרתעים מפרסום בגוגל ולא ממש יודעים איך נראה קמפיין מוצלח או מהו סוד ההצלחה של קידום אתרים בגוגל - יש מצב שחלק מהמיתוסים שלפניכם לא זרים לכם. אז כדי שלא תשגו ותפעלו על פיהם, החלטתי לקחת פטיש גדול ופשוט לנפץ אותם, אחד אחד.

1. פרסום בגוגל דורש משאבים כספיים רבים

"כדי לפרסם בגוגל אדוורדס חייבים להשקיע המון כסף", "אין סיכוי שהתקציב העומד לרשותי יספיק לקידום" או: "שמעתי שחייבים להשקיע אלפי שקלים בחודש כדי להצליח להתקדם בתוצאות החיפוש" הם רק חלק מהתגובות שאני נחשף אליהם על ידי בעלי עסקים שרוצים להתקדם, אך חוששים שאין להם את התקציב המתאים לכך. האמת היא שיש בזה משהו – אבל זה ממש לא הכל.

מצד אחד, ככל שתקציב הפרסום העסקי שלכם בגוגל יהיה גבוה יותר, כך יש לכם סיכוי גבוה יותר מול המתחרים, אבל זו תוצאה שניתן להגיע אליה גם בתקציבים נמוכים יותר, גם אם המשמעות היא שצריך לעבוד מעט יותר קשה. עסקים רבים שאין להם משאבים כספיים רבים צריכים לשאוף למקסם את התקציב ולהרוויח ממנו כמה שיותר.

ולכן, אם תשאלו אותי, הדרך הטובה ביותר למקסם את התוצאות ולייצר Value for money כמה שיותר גבוה ומתמשך – הוא באמצעות התמקדות בקידום אורגני. כשאתם בוחרים לקדם את האתר באופן אורגני, אתם בוחרים ערוץ שיווק שאינו תלוי תקציב כמו קידום ממומן או פרסום ברשתות החברתיות (שכן הפרסום מפסיק ברגע שנגמר התקציב היומי או החודשי), מדובר בפעולה תשתיתית עם השפעה לטווח ארוך, והחלק הכי כיף – אתם משביחים את הנכסים הדיגיטליים שלכם ועל פי רוב, כך על פי מחקרים רבים, מקבלים פניות איכותיות יותר מאלו שתקבלו באמצעות קידום ממומן.

2. קידום ממומן משפיע על הקידום האורגני

לא מעט עסקים טועים לחשוב שבמידה ויפרסמו את העסק בפרסום ממומן, גוגל יפגע במאמציהם לקדם את האתר באופן אורגני במעלה תוצאות החיפוש - אך למעשה, קמפיין ממומן לא יתרום במיקום האתר ברמה האורגנית ואם תעצרו קמפיין ממומן - הדבר לא יפגע כלל במיקום האורגני שהשגתם. במילים אחרות: קידום אורגני לא תלוי בממומן וגם להיפך. מה כן כדאי לעשות? לעבוד קשה, ולהגיע לתוצאות.

3. אם אתם לא במקום הראשון, אתם לא קיימים

מה זו השליליות הזו? החליפו אותה מיד באופטימיות, זה הרבה יותר כיף! לא מעט בעלי עסקים טועים לחשוב שאם הם לא מופיעים במקום הראשון בתוצאות החיפוש – הם משקיעים לחינם, ואפשר לקפל את הבסטה ולהחליף את הקידום האורגני בחלוקת פליירים במרכז המסחרי.

אני כאן כדי לעודד אתכם: המקום הראשון הוא אולי נחשק, אבל הוא ממש לא המקום היחיד בו אתם יכולים לראות ולהיראות. יותר מזה - מחקרים מראים שגם במקומות השני, השלישי ובכלל כל העמוד הראשון, אפשר לקבל החזר השקעה אטרקטיבי מקידום בגוגל. מי שמופיע במקום הראשון יהנה מטראפיק גדול יותר לאתר שלו, בזה אין ספק ואני לגמרי בעד לשאוף הכי גבוה שיש, אך אפשר לעשות אחלה ביזניס אם הצלחתם להתברג עם מספר ביטויים בעמוד הראשון בגוגל.

הוסיפו לכך את העובדה שגולשים רבים פותחים כמה לשוניות כדי לקבל אינפורמציה מלאה או להשוות מחירים ותקבלו את המיתוס האחרון שננפץ להיום: לא חייבים להגיע למקום הראשון כדי לקבל חשיפה איכותית.

4. לוקח שנים לקדם אתר חדש

אני מבטיח שאני לא כותב את זה כדי לעודד אתכם לחינם, אבל ממש חשוב לי שתדעו: עם עבודה נכונה, האתר החדש שלכם יכול לזהור בשמי התוצאות הראשונות של גוגל גם תוך מספר חודשים. גם אם מעולם לא טבלתם את רגליכם במים העמוקים של מנוע החיפוש, גם אם מעולם השם שלכם לא הופיע ברחבי האינטרנט - אתם לגמרי יכולים לעשות זאת ולהתחרות גם במותגים החזקים ביותר.

עם זאת, כמו כל דבר בחיים, הדבר תלוי בכמות המשאבים שאתם משקיעים בפרויקט, בידע העומד לרשותכם ובתכנון נכון. קידום אתר – ותיק או חדש – דורש עבודה רבה, הבנה מעמיקה בנבכי גוגל ובאופן שבו הוא מגיב לשינויים וגם השקעת משאבים נכונה.

אני תמיד ממליץ להשקיע ביותר מערוץ פרסום אחד, מעבר למקדם אתרים איכותי, ולשלב יחסי ציבור או פרסום ברשתות החברתיות.. תלוי כמובן בסוג העסק והמטרות שלו. לכן ביציאה לדרך חשוב שתתייעצו עם איש שיווק בעל ניסיון שמכיר את כלל הפלטפורמות ויבין לאן אתם מכוונים, מי הכוחות הפועלים בשוק, מי המתחרים שלכם ומהי הדרך הטובה ביותר לחשוף אתכם ללקוחות פוטנציאליים.

5. האתר הגיע לדף הראשון? אפשר להפסיק את הקידום

עבדתם קשה, השקעתם במקדם אתרים טוב ובשעה טובה ומוצלחת - הגעתם לדף הראשון. כעת, תוכלו להירגע קצת עם העבודה הקשה, להפסיק את התשלום למקדם האתרים ולנוח על זרי הדפנה (עם מוחיטו ביד אחת ואשכול ענבים בשנייה, אלא מה?). נכון? לא נכון!

המיקום של האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל מושפע מהמון פרמטרים והעיקרי שבהם הוא התחרות. קחו בחשבון שהמתחרים שלכם לא נחים והם כל הזמן ממשיכים לקדם. כך שאם עינו הפקוחה של גוגל לא תהיה על האתר שלכם, לאורך זמן אתם תמצאו את עצמכם צונחים מטה – וזה עלול לכאוב, גם אם זה לא יהיה באופן מיידי.

הכותב הוא ניר אזולאי - בעל חברה לקידום אתרים, ייעוץ לשיווק דיגיטלי ומומחה לבניית תהליכי שיווק אסטרטגים שמביאים תוצאות.


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il