האירוע בפארק הרצליה
האירוע בפארק הרצליהצילום: ארנון דה שליט

עמותת בית הגלגלים ציינה השבוע 40 שנה להקמתה, באירוע חגיגי בפארק הרצליה, בהשתתפות 1200 חברי בית הגלגלים מכל התקופות - חניכים, מדריכים ואנשי צוות.

האירוע כלל הופעה של עידן קורקוש, בוגר בית הגלגלים, והזמר איתמר וקנין עם השיר "אדם לכל דבר" אשר נכתב ע"י בוגרי בית הגלגלים כדי להעביר את המסר - תיראו אותנו כמו כל אחד אחר. בנוסף, התקיים "קולולם" לשיר "מחוזקים לעולם".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון שיבח את הפעילות של בית הגלגלים לאורך ארבעה עשורים ואמר: "אנחנו גאים בבית הגלגלים שלנו בהרצליה ורואים בכם, חברי בית הגלגלים, חלק חשוב ובלתי נפרד מהעיר. עבורנו אתם מקור השראה ליצירת קהילה טובה יותר, חמה וסובלנית".

מנכ"ל בית הגלגלים, יונתן קרני: "בית הגלגלים הוא ארגון עם עוצמה ושורשים, שהתחיל מיוזמה קטנה והיום יש לנו כבר שישה בתים בכל הארץ ולאחרונה קיבלנו מינוי לייעוץ מטעם האו"ם. בתקופה שבה העם מפולג זה מרגש לראות את המקום שבו כולם מתחברים כבר 40 שנה. תודה גדולה לעיריית הרצליה ששותפה לדרך כבר שנים ארוכות".

בית הגלגלים הוא ארגון ארצי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית, הכולל שישה בתים הפתוחים לאוכלוסיות שונות מכל חלקי החברה הישראלית. כל אחד מהבתים מהווה מסגרת חברתית וחינוכית מהנה ומשמעותית שבה מתנסים במגוון כישורי חיים, ובאינטראקציות בינאישיות.

בית הגלגלים מקיים מסגרת רציפה מגיל 9, דרך ההתבגרות ובמהלך הבגרות, עם מגוון תכניות ופעילויות במטרה לאפשר רכישת מיומנויות חברתיות וקידום השתתפות חברתית ואזרחית בכל מעגלי החברה. להגשמת החזון פועלים, בעשייה משותפת, כ-500 מתנדבים מסורים ומיוחדים, מכל קצוות הארץ וגווני הקשת הפוליטית, החברתית, הדתית והעדתית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, בעלי מקצוע וסטודנטים שיחד תורמים כ 200,000 שעות התנדבות בשנה.