שי ניצן
שי ניצןצילום: הלל מאיר/TPS

פרקליט המדינה שי ניצן שיגר מכתב חריף למ"מ מנכ"לית משרד המשפטים סיגל יעקבי, שניסתה לבלום את המכרז שבו נבחרה הבוקר (חמישי) ליאת בן ארי לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה.

"נדהמתי לשמוע הבוקר לראשונה כי בימים האחרונים פעלת מול נציב שירות המדינה בנוגע למכרז", כתב ניצן במכתב שפורסם באתר וואלה.

"ולאחר מכן ביקשת לא רק לדחות את מועד הוועדה, אלא לבטל המשרה", המשיך ניצן, ''כל זאת מבלי להחליף עמי מילה וחצי מילה בנושא. התנהלות זו מעלה שאלות קשות ואודה לקבלת הבהרות".

לדברי ניצן, הבוקר נודע לו שכבר שלשום כתבה יעקבי לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וביקשה לדחות את ועדת הבוחנים.

"מטעמים השמורים עמך לא מצאת לנכון לכתב אותי, פרקליט המדינה העומד בראש הארגון והממונה הישיר על המשרה הרלוונטית, למכתבך בעניין", כתב ניצן.

"אף לא מצאת לנכון לקיים עמי שיח כל שהוא בעניין זה בטרם משלוח הפנייה!. בדיקה שערכתי העלתה כי לא מצאת לנכון לכתב גם את היועץ המשפטי לממשלה ואף איתו לא מצאת לנכון לקיים שיח, והוא שמע על כך הבוקר לראשונה מהנציב", הוסיף פרקליט המדינה.

"כמי שממלאת מזה למעלה משנתיים תפקיד של מנהלת יחידה במשרד, ומכירה את מערכת היחסים בין ראש יחידה לבין מנכ"לית המשרד, היעלה על הדעת מצב בו ממלאת מקום מנכ"לית פועלת לביטול משרה בכירה ביותר, ביחידה הגדולה ביותר במשרד, יחידה העוסקת באכיפת חוק, ללא, למצער, היוועצות מראש עם ראש היחידה?!".

"על רקע האמור", הדגיש פרקליט המדינה ניצן, "אין לי אלא לתמוה תמיהה גדולה על התנהלותך: על כך שמצאת נכון ללכת שבי אחר טענות שהועלו במכתב אנונימי, אף שכולן כבר נדונו והוכרעו מספר חודשים קודם לכן; על כך שפנית 'מאחורי גבי', פשוטו כמשמעו - בעניין כה משמעותי, לנציב... על כך שאפילו לא טרחת לכתב אותי או את היועמ"ש לשני מכתבייך הראשונים... על כך שביקשת לנקוט בצעד חריג זה מבלי לקחת בחשבון את הפגיעה המשמעותית שהיתה יכולה להיגרם כלפי עובדי המשרד שהגישו מועמדות למכרז... ועל כך שביקשת מהנציב לנקוט צעד דרמטי וקיצוני, בבוקרו של יום המכרז, ללא שום הצדקה עניינית, ומבלי לקיים עבודת מטה משמעותית ומסודרת כלשהיא בעניין. אני סבור שאני, והפרקליטות כולה, זכאים לקבלת הסברים לשאלותיי".