אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם אחר הצהריים (חמישי) בעצרת האו''ם בניו יורק, ואיים לבטל את ההסכמים בין הרש''פ לישראל אם בקעת הירדן וצפון ים המלח יסופחו לישראל.

"אנו דוחים את הצהרת החלת הריבונות של נתניהו. אם ממשלה ישראלית כלשהי תבצע צעד כזה, כל ההסכמים בינינו לבין ישראל יהיו מבוטלים", אמר אבו מאזן.

"זכותנו להגן על הזכויות שלנו בכל האמצעים האפשריים, ללא קשר להשלכות", טען. בעוד אנו נשארים מחויבים לחוק הבינלאומי ולמאבק בטרור - ידינו יישארו מושטות לשלום".

"למרות כל מה שהעם שלי סבל, חוסר הצדק, הכיבוש והדיכוי, אנחנו עדיין נאחזים בתקווה שנשיג את החופש והעצמאות שלנו כמו שאר האומות בעולם".

אבו מאזן הוסיף כי "ההתנחלויות מהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי. אנו מודים למנהיגים שאמרו שהסוגיה הפלסטינית עודנה המרכזית עבור העולם כולו".

הוא שאל את נציגי המדינות: "מה תעשו אם יקחו מכם את אדמת ארצכם וינסו להעלים אתכם ממנה? אני קורא לקהילה הבינלאומית לשים קץ לתוקפנות הישראלית הזאת. הגיע הזמן לבצע החלטה אחת הנוגעת לסוגיה שלנו".

הוא הלין על כך ש"פלסטין" אינה מוכרת כחברה מלאה באו''ם, "פלסטין, חרף כל המכשולים של הכיבוש הישראלי ושל מי שעומד מאחוריו, השיגה חברות ביותר מ-100 ארגונים בינלאומיים. זוהי זכותה להיות חברה מלאה באו"ם ובמוסדות כולם. אני לא מצליח למצוא סיבה אחת למה זה לא מגיע לנו.

"ישראל לא מכבדת שום הסכם, ואנו מצפים מכם לדחוק בה להכיר בחוק הבינלאומי. כיום יש חוק בישראל, ששמו חוק הלאום, המבחין בין האנשים על בסיס מוצאם ודתם. ישראל מונעת מאנשים להגיע למרכזי פולחן. התוצאות של כך הן מלחמת דת שאנו לא רוצים בה. ישראל עושה הכל כדי להגיע למלחמת דת".

יו''ר הרשות הפלסטינית הבטיח כי ימשיך לשלם משכורות למחבלים. "אפילו אם יהיה לי רק גרוש אחד, אתן אותו למשפחות של השהידים, האסירים והגיבורים", אמר אבו מאזן.

שגריר ישראל באו''ם דני דנון הגיב לנאומו של אבו מאזן. "יו״ר הרש״פ מסרב להבין כי נאומים ממוחזרים בניו יורק לא יביאו לפתרונות ברמאללה. עבאס מעדיף להשקיע יותר מאמץ באו״ם נגד ישראל מאשר במאבק נגד ההסתה והטרור היוצאים מהרש״פ תחת הנהגתו", אמר דנון.

''התשואות שליוו את דבריו הנחרצים בעד תשלום משכורות למחבלים מעידות על המורשת אותה ישאיר אחריו", הוסיף השגריר.