לוגו משחק השלום
לוגו משחק השלוםצילום: יח"צ

חודש ושלושה ימים למשחק השלום היוקרתי אשר יפגיש בין נבחרת כוכבי העבר של ישראל לנבחרת כוכבי העבר של ברזיל, ובצד הישראלי נערכים למשחק בשיא הרצינות.

לשם כך מינו הישראלים את מאמן העבר של נבחרת ישראל ומכבי ת"א, שלמה שרף למאמנם ולסגל השחקנים זימן זה את ראובן עטר, איציק זוהר, ג'ובאני רוסו, יניב קטן, זאהי ארמלי, סלים טועמה ועוד שחקנים בעלי עבר מפואר בנבחרת ישראל לדורותיה.

"כל השחקנים שפניתי אליהם הודיעו לי מיד שהם מתייצבים למשחק ולכל האימונים", אומר שלמה שרף שידוע כמי שאימון אצלו זה בדם. "אני מבטיח לא לעשות הנחות לאף כוכב ואם אצטרך גם לנפות מהסגל שחקנים שלא ישקיעו את כל מה שיש להם ויראו לי שהם באמת רוצים לקחת חלק במשחק הגדול הזה, אעשה את זה בלי שום נקיפות מצפון", אמר שרף המשמש כיום כפרשן בטלוויזיה.

כזכור, בצד הברזילאי שמנגד גם כן מתכוננים ברצינות למשחק המסורתי, כששם ישחקו שחקנים כמו רונלאדיניו, אמרסון, ריבאלדו ואף רוברטו קרלוס, קאקה ועוד.

מי שישפטו את המשחק שיתקיים ב-29 באוקטובר יהיו השופט הבינ"ל לשעבר אלון יפת והשופטת לילך אסולין.

יפת, שכיום משמש כממלא מקום יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד השופטים, כבר שפט בעבר את אחד משחקני נבחרת העבר של ברזיל, רוברטו קרלוס, בתקרית ששניהם ירצו לשכוח - השופט הישראלי שלף לעבר קרלוס כרטיס אדום במשחק ידידות בשנת 2003 בין ברזיל ופורטוגל, לאחר שיפת טען כי הכוכב הברזילאי דחף אותו ולאחר מכן גם קילל אותו. בשל אותו מקרה הושעה קרלוס למספר חודשים ע"י וועדת המשמעת של פיפ"א.

"זה כמובן כבוד גדול עבורי לשפוט במשחק כזה יוקרתי ואני רואה בו חשיבות גדולה", אמר יפת על הבחירה בו, "יש פה הזדמנות לצפות בכוכבי הכדורגל הגדולים ביותר בעולם ולקחת חלק בחוויה מאוד מרגשת, בין אם כצופה ביציע, שחקן או שופט. משחקים נדירים כאלו, שמקבצים שמות גדולים כאלו, לא מתקיימים הרבה פעמים, לא בעולם ובטח לא בישראל ואני שמח שנבחרתי לשפוט במשחק הזה. אני לא מתכוון לעשות הנחות לשחקנים הישראלים ובטח שלא לכוכבי הענק מברזיל ורוברטו קרלוס יכול להעיד על כך בצורה הכי טובה", סיכם יפת בקריצה.

כ-10,000 צופים כבר הבטיחו את השתתפותם במשחק ומארגני האירוע מעריכים כי האצטדיון בחיפה יהיה מלא. הכוכבים הגדולים מברזיל צפויים להגיע לארץ כשבוע לפני המשחק, ובמהלך השבוע יבקרו בירושלים, נצרת, תל אביב, אילת וישתתפו באירועים שונים למען הקהילה.