אישר. מנדלבליט
אישר. מנדלבליטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע הבוקר (ראשון) לסנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא מוכן להכפיל את הזמן שהוקצב לשימוע בעניינו של נתניהו.

במכתב ששלח עוזרו של היועמ"ש לסנגורים צוין כי היועמ"ש, "נעתר בחיוב לבקשתם לקבוע ארבעה ימי שימוע כך שיוכלו להציג את מלוא טיעוניהם, כמפורט בבקשה שהעבירו אל היועץ המשפטי לממשלה ביום חמישי האחרון".

עם זאת הבהיר היועמ"ש כי הכפלת מספר מועדי השימוע לא תשנה את מסגרת הזמנים הכוללת, והשימוע כולו יסתיים עד ערב יום הכיפורים כמתוכנן.

"בימים רביעי וחמישי בהמשך שבוע זה (2-3/10/19) הטיעון יהיה לגבי פרשה 4000, ובימים ראשון ושני בשבוע הבא (6-7/10/19) הטיעון יהיה על פרשות 1000 ו-2000 (ישיבת שימוע אחת לפרשה 1000 ואחת לפרשה 2000, ובסה"כ ארבעה ימי שימוע רצופים אשר יסתיימו כאמור עד ערב יום הכיפורים)", נאמר במכתב.

נזכיר כי ביום חמישי הודיע היועמ"ש לסנגוריו של ראש הממשלה כי הוא דוחה על הסף את בקשתם לאפשר את קיום ישיבות השימוע באופן פומבי כך שישודרו בשידור חי.

במכתב התשובה שנשלח על ידי עוזרו של היועמ"ש לסנגורים הוא תקף את התנהלותם לאורך כל הדרך סביב סוגיית השימוע, וטען כי הבקשה לשדר את השימוע בשידור חי היא "בקשת סרק" אשר "אינה מכבדת את הליך השימוע בפניו אנו עומדים".