IDF soldiers apprehending the murderers of Rina Shnerb
IDF soldiers apprehending the murderers of Rina ShnerbIDF spokesperson

במערכת הביטחון מבהירים הבוקר (ראשון) כי חקירתו של סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחו את רנה שנרב, "מנעה פיגועי ירי, מטען וחטיפה", כך דווח בחדשות 13.

ערביד, כזכור, אושפז במצב אנוש בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שבמהלך החקירה התלונן כי אינו חש בטוב, ובמערכת הביטחון נערכים לתגובות שעלולות להיות להתדרדרות במצבו.

במערכת הביטחון מדגישים כי לא היה מנוס משימוש באמצעים חריגים בחקירה, וזאת על מנת למנוע פיגועים נוספים.

מהשב"כ נמסר אמש, "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור אשר ביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני בו נרצחה רינה שנרב ז"ל, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב".

"בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים", נאמר בתגובת הארגון.

אמש הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, לוחמי הימ"מ עצרו את המחבלים שרצחו את רנה שנרב ז"ל במעיין דני (עין בובין) ליישוב דולב ופצעו את אביה ואחיה בחודש שעבר.

המחבלים הם תושבי אזור רמאללה ובנימין, מחבלים בארגון החזית העממית. שלושה מהעצורים חשודים בתכנון וביצוע הפיגוע, וחשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

כמו כן נעצר חבר בחוליה שלא היה מעורב בפיגוע. צה"ל מסר כי החוליה נעצרה במהלך מבצע מעצרים רחב של לוחמי צה"ל במרחב החטיבה המרחבית "בנימין".

את הפיגוע הוביל סאמר ערביד, מחבל בן 44 מרמאללה, שנחשב לאחד ממבכירי הארגון בגזרת רמאללה. בעבר נעצר ערביד בעקבות מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש הארגון ברמאללה בזמן האינתיפאדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

מחבל נוסף שנעצר הוא קסאם שבלי, כבן 25 מהכפר כובר הפעיל בחזית העממית. גם שבלי נעצר בעבר בחשד למעורבות בפעילות טרור. לפי שב"כ, קסאם היה זה שייצר את חומר הנפץ שממנו הורכב המטען, סייע בהרכבתו והיה שותף להפעלתו במעיין.

יחד איתם נעצר יאזן מג'מאס, תושב רמאללה כבן 25 שחבר בארגון הטרור. מג'מאס היה עצור בעבר על מעורבות בפעילות טרור עממי, ובשב"כ ציינו כי הוא היה שותף מלא לתכנון וביצוע הפיגוע בפועל. כמו כן נעצר נזאם סאמי יוסף אולד מחמד, בן 21 מביר זית, שפועל במסגרת ארגון הסטודנטים של החזית העממית באוניברסיטת ביר זית.