צוות המו"מ של הליכוד ביום שישי
צוות המו"מ של הליכוד ביום שישיצילום: דוברות

פגישת צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן שהתקיימה הבוקר בכנסת נמשכה כשעתיים והסתיימה ככל הנראה ללא כל התקדמות.

בהודעה רשמית שפרסמה רשימת 'כחול לבן' נטען כי התעקשות הליכוד על בכורה ברוטציה ועל בלוק ה-55 מכשילה את המו"מ.

"לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'. ‏במסגרת זו, בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל", נאמר בהודעה.

בכחול לבן הוסיפו, "‏מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ - אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל".

בליכוד טענו מנגד כי בכחול לבן מכשילים את המו"מ. בהודעה הרשמית שיצאה מטעם הליכוד נאמר, "אכזבה גדולה בליכוד הבוקר נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה - ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ".

"העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות", הוסיפו בליכוד.

עם זאת ציינו במפלגה, "ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גם במידה והמנדט יוחזר, הליכוד יפעל בכל דרך לקידום ממשלת אחדות על פי מתווה הנשיא".

גורם במפלגה הוסיף בעקבות כשלות פגישת המשא ומתן, "יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ - ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות".

כזכור, בליכוד הודיעו אמש כי ראש הממשלה נערך להחזרת המנדט לנשיא אם לא תחול התקדמות במו"מ להקמת ממשלת אחדות ברוח מתווה הנשיא ריבלין.

ביום רביעי בערב קיבל ראש הממשלה נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה על אף שאין בידיו מעבר ל-55 המנדטים, הניצבים מאחוריו כגוש פוליטי אחיד.

בכחול לבן ממשיכים לדרוש שהליכוד יתייצבו לשיחות מו"מ מטעם הליכוד בלבד ולא מעוניינים לנהל מו"מ קבוצתי.