חקירה
חקירהצילום: ISTOCK

היחידה לבירור תלונות נחקרים (המבת"ן) במשרד המשפטים בודקת את הנסיבות שהובילו לפציעת המחבל החשוד ברצח רנה שנרב הי"ד.

המחבל נעצר על ידי השב"כ לאחר הפיגוע בעין דני, ואושפז במצב קשה לאחר שנחקר.

במערכת הביטחון אמרו כי חקירתו של המחבל, סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחה את רנה שנרב, "מנעה פיגועי ירי, מטען וחטיפה".

ערביד, כאמור, אושפז במצב קשה בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שבמהלך החקירה התלונן כי אינו חש בטוב, ובמערכת הביטחון נערכים לתגובות שעלולות להיות להתדרדרות במצבו. במערכת הביטחון מדגישים כי לא היה מנוס משימוש באמצעים חריגים בחקירה, וזאת על מנת למנוע פיגועים נוספים.

מהשב"כ נמסר אמש, "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור אשר ביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני בו נרצחה רינה שנרב ז"ל, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים''.

המבת"ן (היחידה לבירור תלונות נחקרים) במשרד המשפטים עוסק בבירור תלונות על התנהגות בניגוד לדין או באופן בלתי ראוי מצד גורמי שירות הביטחון הכללי, במהלך החקירות הנערכות על ידם.

המבת"ן הוקם בשנת 1992, מתוקף החלטת ממשלה ומתוך רצון לייסד גוף ייעודי שייתן מענה לתלונותיהם של מי שנחקרו בשב"כ ואשר סבורים כי חוקריהם פעלו בניגוד לדין או באופן בלתי ראוי.

החל משנת 2014, ועל מנת לחזק את מעמדו כגוף עצמאי ובלתי תלוי ולהגביר את האמון הציבורי בו, פועל המבת"ן כיחידה בתוך משרד המשפטים, הכפופה מבחינה ניהולית למשרד, ועובדיו הם כולם אנשי משרד המשפטים.