אלקין ולוין
אלקין ולויןצילום: דוברות

עם צאת חג ראש השנה, שוחחו ראשי צוותי המו״מ מטעם סיעת כחול לבן וסיעת הליכוד, ד״ר יורם טורבוביץ והשר יריב לוין.

סיעת כחול לבן הודיעה כי בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו״מ, ולכן מחר יום רביעי לא יתקיים מפגש כזה. "לפי העניין והצורך יתקיים מפגש בהמשך השבוע או בשבוע הבא", נמסר.

עוד נמסר כי "באופן טבעי בנסיבות אלה, אין מקום לקיים כעת מפגש בין שני ראשי המפלגות, רא״ל (מיל׳) בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו".

בליכוד נדהמו, כלשון ההודעה, מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות בין ראש הממשלה נתניהו לגנץ ואת הפגישה המקדימה בין צוותי המו״מ שנקבעה למחר.

"כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד לא מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ. ראש הממשלה נתניהו שב וקורא לבני גנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עימו מחר כמתוכנן", נמסר.

בליכוד דרשו מכחול לבן לקבל את מתווה נשיא המדינה ראובן ריבלין כבסיס למשא ומתן ואיימו שאם כחול לבן לא יהיו מוכנים לקבל את המתווה "בסבירות גבוהה" נתניהו יחזיר את המנדט.

גם בפגישה האחרונה לא היתה הסכמה על המתווה, שכולל הקמת ממשלה שוויונית משותפת ורוטציה בראשות הממשלה, כולל שינוי חוק הנבצרות כך שראש ממשלה יוכל לצאת לנבצרות ללא הגבלת זמן אם יוגש נגדו כתב אישום.

בשני הצדדים מאשימים את הצד השני כי הם אלו שגוררים לבחירות נוספות.