נזילה. אילוסטרציה
נזילה. אילוסטרציהצילום: iStock

הבית שלכם הוא המקום הכי חשוב בעולם. הוא האזור המוגן ששייך רק לכם ומכיל את כל הזכרונות והחוויות המשפחתיות שלכם. לכן חשוב לשמור על הבית במצב תקין ולהשגיח שלא קרה שום דבר חריג העלול ליצור נזק ארוך טווח.

ברוב המקרים, גילוי מוקדם של הבעיה בבית יכול למנוע את ההתרחבות שלה ובכך תחסכו זמן, עוגמת נפש והשקעה כספי גדולה.

הצנרת היא אחת המערכות החשובות בבית, וחשוב לשמור עליה במצב תקין שכן נזילה לא מטופלת, אפילו קטנה או סמויה מהעין, יכולה ליצור נזקי רטיבות משמעותיים כגון: עובש, התפוררות טיח מהקירות והתקרה, פגיעה בריצוף, בריהוט ובמשקופים, ובמקרים חומרים אף פגיעה בתשתיות המבנה עצמו.

כל אלו ניתנים למניעה, או לפחות לצמצום משמעותי, בזכות גילוי מוקדם - בין אם גילוי עצמי, או על ידי שירות איתור נזילות מקצועי במקרים מורכבים יותר .

לפניכם 7 סימנים חשובים שיתריעו בפניכם על נזילה במבנה:

  • חשבון המים - האם מצאתם לאחרונה חריגה לא מוסברת בחשבון המים שלכם? חשבון גדול יותר פירושו שנוזלים אצלכם בבית יותר מים מלפני כן, ואם השימוש מצידכם נותר זהה ייתכן שמדובר בנזילה סמויה שמבזבזת לכם מים. כאן כדאי לשים לב גם ללחץ המים בבית: אם פתאום הזרם חלש משהיה, ייתכן ומדובר בנזילה סמויה משמעותית המורידה אף מלחץ המים של המבנה. בכל מקרה תמיד חשוב לעבור על חשבון המים, ואם זיהיתם חריגה התחילו בתהליך בירור ובמידת הצורך היעזרו בשירות איתור נזילות.
  • מה מצב הקירות? - טיח מתפורר, סדקים וכתמי עובש או רטיבות, כולם סימנים המעידים על רטיבות בתוך הקיר. איתור נזילות יאפשר לכם לאתר בדיוק את מקור הנזילה ולטפל בה לפני שהנזק יתפשט.
  • ריח - אם הריח בבית, או בחדר מסוים, טחוב או מעופש, ייתכן מאוד שאתם סובלים מנזילה סמויה. יחד עם הריח עשויה להופיע לעתים אף לחות מוגברת שתרגישו באוויר, ושיכולה לבוא לידי ביטוי גם בהתאבכות פתאומית של אדים על החלונות והמראות.
  • מה שלום הרצפה? אם יש אזור בו הצבע שלה השתנה או שהופיעו כתמים חשודים, או אם הפרקט התחיל להתעוות, הבעיה נובעת ממש מתחת לרגליכם. אל דאגה, לא תצטרכו לפרק את כל הרצפה כדי לאתר את הנזילה - כיום ניתן לבצע איתור נזילות במצלמה טרמית ללא הרס.
  • חשמל - מערכת החשמל ומערכת המים צריכות להיות מבודדות זו מזו. אם מופיעים קצרי חשמל לא מוסברים בדירה הגורם עשוי להיות קשור למים שחלחלו לקירות המבנה, ובמקרה זה יש צורך באיתור נזילות מידי.
  • רהיטי עץ - רהיטים או רצפת פרקט העשויים מעץ עלולים להתעוות במגע ממושך עם מים או רטיבות. רהיטי עץ שינו את צורתם? המשקוף מתחיל להתפורר? יכול להיות שהמקור הוא נזילה לא רצויה.
  • הבדלי טמפרטורה - לעתים הנזילה נובעת מצנרת המים החמים, ותוכלו להרגיש זאת דרך הקירות או הרצפה. אם פתאום הטמפרטורה בנקודה זו או אחרת השתנתה ללא הסבר (ואין לכם חימום תת רצפתי), יכול להיות שאתם סובלים מנזילה בצנרת המים החמים.

מצאתם טיפה סוררת?

במקרה ששמתם לב לאחד מהסימנים האלו בביתכם, או כל סימן חשוד אחר, אל תהיו שאננים! הזמינו שירות איתור נזילות בו במקום. גילוי מוקדם יעזור לפתור את הבעיה לפני שהיא מחמירה ולמנוע התפשטות נזקי משנה.

הכסף שתשקיעו באיתור נזילות מקצועי שווה כל גרוש שיחסך אחר כך. איתור נזילות מקצועי מתבצע באמצעות מכשור מתקדם לגילוי מהיר של הנזילה ללא הרס, ואנשי המקצוע שיטפלו בנזילה יעזרו לכם לשמור על המרחב המשפחתי שלכם יבש ומתוחזק.

המאמר באדיבות מדיטסט הרוש בע"מ - כי איתור נזילות זה עניין למומחים.