נריה ומרים זארוג
נריה ומרים זארוגצילום: אברהם שפירא

אלוף פיקוד מרכז נדב פדן חתם על צו מנהלי האוסר על נריה זארוג (21), תושב יצהר, נשוי ואב לשניים לשהות בביתו ביצהר ובכל שטחי שומרון ובנימין לתקופה של כחודשיים.

את הצו מסרו לזארוג שוטרים ממחוז ש"י בעת שעשה את דרכו לבית הוריו לחג. הצו אף אוסר על זארוג ליצור קשר עם 16 מחבריו. הוא יוכל לשהות בכוכב יעקב בלבד לכל משך תקופת הצו.

זארוג מתגורר בגבעת קומי אורי יחד עם אשתו מרים ושני ילדיהם. נריה לומד בכולל שנמצא במקום ורועה את עדר העיזים של המשפחה. מרים מגדלת את הילדים בביתם ועוסקת בטיפול הוליסטי.

גורם ביטחוני אמר לערוץ 7 כי "מדובר בפעיל קיצוני, אלים ומוכר לכוחות הביטחון, אשר הורחק בגין פעילות עדכנית אלימה נגד פלסטינים וכוחות ביטחון. צווי הרחקה מנהליים הם כלי שגופי הביטחון משתמשים בו במשורה, והוא נתון לפיקוח וביקורת שיפוטית. צווי ההגבלה ניתנים לפעילים אלימים ומסוכנים וזאת כדי למנוע מהם לבצע פעולות שיביאו לפגיעה בביטחון המקום והאזור".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' יצא להגנתו של זארוג ושיגר לאחרונה מכתב לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו שבו הוא מבקש כי יורה על "ביטול הכוונה לגרש מביתה את משפחתו של מר זארוג ללא דין וללא משפט".

בארגון חוננו שמסייע לזארוג אמרו כי "הצו שניתן לנריה זארוג הוא חרפה משפטית ומוסרית. השב"כ וצה"ל מנצלים כלים מנדטוריים כדי להתעמר ביהודים אוהבי הארץ על לא עוול בכפם. בלי דין ובלי דיין.
אנו מקווים שתכלה שנה וקללותיה ומקבלי ההחלטות ישימו סוף לשערורייה המתמשכת הזו".