שמונה שנים של חסד מתמשך

לחצו כאן כדי להיות שותפים

יוסי ועדה בר דוד קרסו כלכלית ולא היה מי שיעזור. יוסי כמעט שלח יד בנפשו וברגע האחרון, משום מקום, הם פגשו את הרב חיים אידלס מייסד עמותת 'איש צדיק היה' ועכשיו הם מספרים בדמעות רבות על חייהם שניצלו.

"אני קם כל בוקר בחמש בבוקר כי אני לא ישן, זה שמונה שנים ככה. אני קם ומרים ידיים לא-להים ומברך קודם כל את הרב ואת ישראל", אומר יוסי ומתכוון לרב אידלס ולישראל אורלן מנכ"ל העמותה.

עדה נזכרת בשנים הקשות. "לי היה עסק שקרס והיינו במצב מאוד קשה שלא ידענו בכלל שמישהו יכול לעזור לנו, לא ידענו שאפשר בכלל לצאת מהמצב הזה שאנחנו נמצאים", היא אומרת. "גם אנחנו וגם הבנים היינו במצב כספי נוראי. הבן שלי אמר שהוא הולך לרב ואמרנו שאנחנו רוצים לבוא איתו והגענו לשם".

יוסי לא מצליח לעצור את הדמעות כשהוא מספר על המפגש עם עמותת 'איש צדיק היה'. "ישבתי עם כבוד הרב איזה עשר דקות והסברתי לו, בעשר דקות, את כל מה שקורה לנו. ואז הוא אומר תמתינו שנייה, הוא ניגש לחדר והתחיל לדבר עם ישראל".

"הוא לקח אותנו בידיים, באותו ערב הוא אמר שהכל יהיה בסדר. למחרת בערב הוא שלח את ישראל, ישראל בא. זה היה בתשע בערב, הוא ישב איתנו עד אחת בלילה", סיפרו בני הזוג בר דוד.

יוסי סיפר על הצעד הראשון שעשה למענם הרב אידלס. "כשהייתי אצל הרב הוא הוציא 200 שקל כי לא היה לי לקנות אינסולין וכבוד הרב הוציא מכיסו ונתן לי ויצאתי משם בשמחה שאני אוכל לקנות את האינסולין".

"היום אנחנו בעולם אחר לגמרי בזכותם", אומרת עדה. "לא היה לנו יום שלא היינו בוכים כל היום, זה היה משהו נוראי. עד היום אני אומרת, אני לא מאמינה שיש אנשים כאלה, אומרים שיש אנשים טובים באמצע הדרך וזה מה שקרה לנו".

"אם הם אותי הצילו ממוות, מתלייה, אז אין כמו האנשים האלה. הם הצילו אותי ואת הילדים שלי ואת אשתי", מסכם יוסי ושוב לא מצליח לעצור את הדמעות.

העמותה ליוותה את הזוג ואת ילדיהם מול כל המוסדות העסקיים והמשפטיים עד שקיבלו הפטור מהחובות. העמותה מלווה אותם לאורך כל השנים בתמיכה כלכלית ובתמיכה רגשית, בקשר אישי רצוף.

בעקבות כל האירועים שחוו, מצבם הרפואי התדרדר והעמותה עוזרת להם להם מידי חודש ברכישת תרופות.

לחצו כאן כדי להיות שותפים