גודס
גודסצילום: אתר מכבי תל אביב

היסטוריה שלילית. שנה עברה מאז התקיים מפעל היורוקאפ האירופי ללא אף קבוצה ישראלית, כשהפועל ירושלים עברה למפעל המתחרה - ליגת האלופות של פיב"א.

מעט מאוד קבוצות ישראליות שיחקו במפעל הכדורסל השני בחשיבותו באירופה, מפעל היורוקאפ האירופי. למעשה, היו אלו רק מכבי תל אביב והפועל ירושלים ששיחקו בשלבי המפעל האירופי היוקרתי.

הערב (רביעי) הצטרפה קבוצה ישראלית נוספת לדפי ההיסטוריה של המפעל האירופי, כשמכבי ראשון לציון, סגנית האלופה אשתקד, רשמה בו את הופעתה הראשונה אי פעם. אם לשפוט על פי ההופעה הראשונה שלה הערב - לא בכדי זו וחברותיה לליגת העל הישראלית לא שיחקו מעולם במפעל זה, כשפערי הרמות היו ניכרים ביותר.

הכתומים מעיר היין פתחו את מסעם האירופי במשחק בית מול פרומיתאס היוונית וקיוו לפתיחה ברגל ימין לאור העובדה כי לא מדובר ביריבה חזקה במיוחד כמו גם הדחיפה והעידוד של הקהל הביתי. אך תקוות לחוד ומציאות לחוד. בפועל, ראשל"צ הובסה ללא רחם בידי היוונים שלרגע לא ירדו מיתרון דו-ספרתי עד לתוצאה 88:55 מהדהד.

למעשה, מהרגע הראשון ועד לסיום לא ירדו האורחים מיוון מיתרון דו-ספרתי כשפתחו את המשחק עם ריצת 13:0.

ערב קליעה טוב של ג'ורדן סווינג ואדם אריאל, היחידים עם ניסיון כלשהו במפעל אירופי בקבוצה הכתומה, לא הצליחו לחלץ ולו במעט את ראשל"צ ולהפסקת המחצית ירדו כשהם בפיגור ענק בן 19 נקודות עם 52:33. מי האמין שזה רק ילך ויצמח.

סווינג ומונרו שהמשיך בראשל"צ לקדנציה נוספת ניסו למזער נזקים אבל המשחק החל להתבלגן וראשונה לצאת מזה הייתה הקבוצה היוונית. לרבע האחרון זו ירדה כשהיא מובילה בבטחה עם 71:44. אחרי 10 דקות נוספות קשות לצפיה נגמר המשחק עם 88:55 צורם לזכות היוונים העדיפים.

ראשון? במחזור האירופי הבא תחכה לה וירטוס בולוניה, המועמדת לזכיה במפעל. זה רק הולך להיות יותר קשה עבורה ועבור מאמנה גיא גודס שחוזר למפעל הזה אחרי הפסקה של עשר עונות. אז זה נגמר עם העפלה לרבע הגמר כשאימן את הפועל ירושלים, הפעם נראה שזה ייגמר מהר הרבה יותר.