בני המשפחה, צוות מג"ב והמכשיר האבוד שהושב לבעליו
בני המשפחה, צוות מג"ב והמכשיר האבוד שהושב לבעליוצילום: דוברות המשטרה

צוות של לוחמי מג"ב סייע למשפחה למצוא טלפון סלולרי יקר שנרכש במהלך חופשה משפחתית באילת, אך הושלך בטעות לפח אשפה במתחם קניות באזור ים המלח.

בני המשפחה, זוג הורים ושתי בנותיהן, עשו את דרכם חזרה הביתה בערב ראש השנה מחופשה משפחתית באילת, ועצרו למנוחה במתחם קניות באזור ים המלח.

במהלך העצירה עשתה אם המשפחה "סדר" ברכב, רוקנה את הפח וזרקה ניירות, טישו וקליפות בננה לפח ציבורי שהיה ממוקם בקרבת מקום. אולם, לאחר מספר שעות כאשר הגיעה הביתה, הבינה שיחד עם הזבל היא "רוקנה" את הפח הציבורי גם מכשיר סלולרי בשווי אלפי שקלים שאותו קנו בני המשפחה באילת.

"הגענו הביתה ובעלי שהוריד את הדברים מהרכב אמר לי שהוא לא מוצא את השקית עם הטלפון החדש שקנינו. אני צחקתי והייתי בטוחה שהוא מתבדח אבל הוא ממש לא התבדח ופתאום הבנתי שזרקתי את השקית עם המכשיר החדש לפח בעצירה בים המלח", סיפרה האשה.

בשעה 19:00 לערך, בערב החג, התקשרו בני הזוג למשטרה בכדי לקבל סיוע ובמשטרה קישרו אותם ישירות לצוות משמר הגבול שעסק באבטחת המבלים והנופשים במלונות ים המלח.

מפקח רותם שריקר, מפקדת צוות ביחידת שחר 101 של מג"ב דרום סיפרה: "במהלך הפעילות המבצעית שלנו לאבטחת מתחם המלונות בים המלח קיבלתי שיחה יחסית מוזרה, על הקו אדם שסיפר על מכשיר סלולרי חדש שכנראה ישתו זרקה בטעות לפח. ביקשתי ממנו כמה שיותר פרטים על המיקום של הפח ובאמת אחרי מספר דקות כבר הבנו באיזה פח אשפה מדובר ולשמחתי מצאנו את השקית ובה המכשיר החדש, עדין בקופסה ובשקית אפילו הקבלה. הרגשתי באנחת רווחה בצד השני של הקו שסיפרתי להם שמצאנו את האבדה".

בהמשך הגיעו בני המשפחה לאזור ים המלח וקיבלו מצוות מג"ב את המכשיר. "הם הגיעו לקחת את המכשיר ולהודות לנו על המהירות שבה פעלנו ועל כך שהחזרנו להם את המכשיר היקר. מבחינתנו זה היה סיפוק גדול לעזור לאנשים שהיו בחוסר אונים, רחוקים שעות מהמקום כשהחשש הגדול הוא שהזמן שחלף לא יאפשר לנו למצוא את המכשיר הסלולרי וכשמצאנו לא היו מאושרים מאיתנו", סיכמה מפקח רותם שריקר.