ח"כ כהן: "שבענו מהשבעות, רוצים להתחיל לעבוד"

חברת הכנסת מרב כהן (כחול לבן) הגיעה היום (רביעי) להשבעתה לכנסת בפעם השניה בתוך כמה חודשים, וסיפרה לערוץ 7 על התחושות ועל המו"מ בין מפלגתה לליכוד.

"אני מלאה בכבוד והערכה למוסד החשוב הזה אבל אני חייבת להודות שהבוקר התחושה היא קצת פחות חגיגית מהפעם הקודמת. שבענו מהשבעות של כנסות ואנחנו רוצים להתחיל לעבוד. אני מאחלת לנו שזאת תהיה ההשבעה האחרונה בארבע השנים הקרובות. אני חושבת שעם ישראל מצפה מאיתנו לעבוד על הנושאים החשובים באמת. מגיעה לציבור ממשלת יציבה וכנסת יציבה שמקדמת את הנושאים החשובים כמו הנושא של המוגרים במדינת ישראל, כמו המצב בבתי החולים והמצב של מערכת החינוך ולכן אני מאוד מקווה שזאת תהיה הפעם האחרונה בשנים הקרובות".

איך אפשר להקים ממשלה אם לא מגיעים למשא ומתן?

"אנחנו מגיעים למשא ומתן עם דרישות מאוד קונקרטיות וגלויות שאותן אנחנו אומרים לאורך כל הדרך. אחת, אנחנו כמובן בעד משלת אחדות אבל קשה לנו לשבת תחת ראש ממשלה שיש נגדו כתבי אישום. מי שלא רואה את הבעייתיות בזה שאנחנו מנהלים שימועים לצד משא ומתן ומי שלא רואה את הקושי בזה אז לדעתי שיקול הדעת שלו קצת לקוי. דבר שני, אנחנו באים עם אג'נדה ותוכן שאנחנו רוצים לקדם כמו תחבורה ציבורית בשבת ברשויות שחפצות בכך, כמו חוק הגיוס, כמו ברית הזוגיות שכשאנחנו באים למשא ומתן ומתייצבים מולנו כגוש ובתוך הגוש הזה יש לא מעט מפלגות שמתנגדות לאג'נדה שאנחנו מבקשים לקדם, אז מקשה עלינו לנהל משא ומתן בצורה עניינית".

כשאת שומעת את יו"ר הכנסת אדלשטיין אומר שראש הממשלה מוכן לצאת לנבצרות אם יוגש נגדו כתב אישום זה משהו שאתם מוכנים להתפשר עליו?

כדי לנהל משא ומתן ענייני על מודל כזה או אחר אנחנו צריכים קודם כל לדבר עם מפלגת הליכוד ולא שיציגו לנו תנאים מקדימים שבעצם מורידים לטמיון את כל התוכן שאנחנו מבקשים לקדם".

הצלחת להבין את המהלכים האחרונים של אביגדור ליברמן?

"את ליברמן קטונתי מלפרשן. אני חושבת שאת זה רק אלוהים יודע".