גדעון סער היום בישיבת סיעת הליכוד
גדעון סער היום בישיבת סיעת הליכודצילום: Hadas Parush/Flash90

ח"כ גדעון סער (הליכוד), הנחשב ליריבו הפוליטי הבולט של ראש הממשלה נתניהו בתוך תנועת הליכוד, רמז בצהריים (חמישי) בציוץ בטוויטר כי הוא עשוי להתמודד על הנהגת המפלגה מול נתניהו.

בתגובה לדיווחים לפיהם שוקל נתניהו לקיים פריימריז בזק להנהגת הליכוד בשבועות הקרובים צייץ סער "אני מוכן".

מנגד הודיע שר החוץ ישראל כ"ץ כי אם יתקיימו פריימריז בליכוד בכוונתו לתמוך במועמדותו של נתניהו לראשות המפלגה.

בהודעתו ציין השר כ"ץ כי הוא תומך בנתניהו לראשות הליכוד במידה ויתקיימו בחירות מוקדמות לכנסת, והוסיף "אם בגלל סרבנות כחול לבן ופסילתם את נתניהו מלכהן כראש ממשלה יגזר על הציבור לקיים בחירות נוספות, הליכוד כולו יתאחד סביב נתניהו כמועמדו לראשות הממשלה. אני קורא לגנץ וחבריו לנהוג בתבונה ובאחריות ולאפשר הקמת ממשלה רחבה, כפי שנגזר מתוצאות הבחירות ומהצעת נשיא המדינה".

מוקדם יותר דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החל להיערך לקיום בחירות פנימיות מהירות לבחירת יו"ר תנועת הליכוד, תוך שבועות ספורים. בכך מבקש נתניהו לקבע את מעמדו כיו"ר תנועת הליכוד ולמנוע ניסיונות לבצע מהלך להדחתו בתקופה הקרובה.

התקופה הרגישה מבחינת ראש הממשלה היא תקופת 21 הימים לאחר שהנשיא מגיע למסקנה שאף אחד מחברי הכנסת שעליהם המליצו סיעות הכנסת איננו מסוגל להרכיב ממשלה.

במשך תקופת 21 הימים הללו רשאית כל קבוצה של 61 חברי כנסת לבקש מהנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת שמוכן לכך, ללא צורך בהמלצות סיעתיות. במידה שלא מוגשת אף בקשה כזו הכנסת מתפזרת ויוצאים לבחירות חדשות.

תקופת 21 הימים הללו היא תקופה רגישה מבחינתו של ראש הממשלה, וזאת משום שבה הוא איננו שולט למעשה בצעדיהם של חברי סיעתו, ולכן, ככל הנראה, הוא מעוניין לשריין את מעמדו במפלגה.