מג'ד אל-כרום
מג'ד אל-כרוםצילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים דיון חירום עם מ''מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן ובכירי המשטרה, בנוגע להתגברות אירועי האלימות ומקרי הרצח בחברה הערבית בתקופה האחרונה.

במהלך הדיון הציג פיקוד המשטרה לשר לביטחון הפנים את היערכות המשטרה להתמודדות עם האירועים ולנקיטת צעדים מידיים לחיזוק תחושת הביטחון במגזר הערבי.

בסיום הדיון, הוחלט על מספר צעדים אופרטיביים. בין היתר הוחלט על תגבור המערכים המבצעיים הפועלים בגזרות הרלוונטיות בהיקף של מאות שוטרים, הוחלט על תגבור הפעילות ברמה הארצית על ידי יחידות להב 433, לרבות התאמת הייעוד של יחידות מיוחדות לטיפול משימתי בסוגיות הפוגעות בביטחון האישי של הציבור הערבי.

בנוסף, יבוצע גיוס פלוגות מילואים של מג"ב בהתאם ליכולת הגיוס, לצורך תגבור המערכים המבצעיים הפועלים בשטח. כמו כן הוחלט על טיפול מרוכז בעבירות תנועה חמורות ביישובי המגזר הערבי בדגש על עברייני תנועה רצידיביסטיים. סוכם גם על הגברת המאמצים המודיעיניים לסיכול אירועים נוספים ופענוח הפשעים שהתרחשו.

השר לביטחון הפנים ארדן אמר כי "המצב במגזר הוא מצב חירום. הנחיתי את המשטרה להילחם באלימות במגזר הערבי בדיוק כפי שהיא נלחמת בטרור ובכל האמצעים העומדים לרשותה. אני קורא למנהיגות הערבית להתעלות מעל חילוקי הדעות בינינו, להצטרף למאבק ולפעול יחד עם המשטרה ואיתי, כדי להשיג את השינוי הנדרש בחברה הערבית- שינוי הרתעתי ואכיפתי לצד שינוי עומק תרבותי וחברתי.

''על מנת להגביר את ההרתעה, ניזום פגישה מקצועית עם נשיאת בית המשפט העליון והיועץ המשפטי לממשלה ונבקש מהם לקבוע מדיניות תביעה וענישה מחמירה על עבירות אמל״ח לא חוקי וסחיטת דמי חסות, שכיום אינה מתקיימת והיא מחולל אלימות משמעותי הפוגע בחברה הערבית״, כך ארדן.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר כי ''משטרת ישראל הינה משטרה לאומית המשרתת את כלל אזרחי החברה, על כל רבדיה. אנו ערים לרצף האירועים, ומטפלים בהם באופן רחב, מקיף ונחוש. משטרת ישראל רואה חשיבות עליונה בחיזוק הביטחון האישי בקרב החברה הערבית בישראל ולכן תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי למגר את תופעות הפשיעה החמורה והמאורגנת. לצד הפעילות המוגברת, אנו קוראים גם לשיתוף פעולה מצד כל הגורמים הנוגעים בדבר".