"תפריט בריא צריך להכיל גם עוגה או קרמבו"

ד"ר מאיה רוזמן מפריכה כמה מיתוסים. "יש לי תפריטים המכילים 10 פרוסות לחם קל ליום".

103FM , ה' בתשרי תש"פ

קרמבו
קרמבו
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לרגל השנה החדשה, ניסים משעל שוחח עם שדרני רדיו fm103 על השנה שחלפה וביקש שיבחרו את איש השנה שלהם.

ד"ר מאיה רוזמן החליטה לא לבחור איש אחד, אלא את כל אלו שעובדים קשה לאורך כל השנה על מנת לשמור על משקל מאוזן ולא מוותרים לרגע על אף הקושי הרב.

"אני בוחרת את כל הישראלים שנאבקים עם המשקל שלהם ולא מתייאשים ויחליטו לבחור בדיאטה בריאה אחרי החגים בלי שום כוונות לוותר על זה וזה בעיני איש השנה, כל הישראלים האלה שלא מוותרים וממשיכים לרצות ולנסות".

ד"ר רוזמן פתחה את שיחתה בניסיון לשנות את המחשבות הנלוות לדיאטה כדרך קבע: "זאת לא מלחמה. זה תהליך בריאותי שאנו עושים בשביל עצמנו ובשביל להרגיש טוב עם עצמנו ולא צריך להסתכל על זה בתור מלחמה. ואז צריך לבחור בדיאטה הגיונית, משהו שנורא מתאים לנו, שיתאים לשעות בהן אנו רעבים, לסדר היום שלנו, לאוכל שאותו אנו אוהבים, משהו שאפשר לרוץ איתו לזמן ארוך ולא דיאטת כסאח. גם מי שעלה קצת בחגים, עדיף לא לעשות משהו קיצוני להרבה ימים כי אז גם אם יורדים משהו עולים את זה בחזרה".

"ברגע שעושים משהו שלא מרגישים רעבים ולא מרגישים מקופחים ולא מרגישים מסכנים ומרגישים שלא מוותרים על שום דבר שאוהבים, אפשר לעשות אותו לאורך זמן ואז התוצאות הן הכי טובות שיכולות להיות".

אז מה צריך לעשות בפועל, על מנת לא לגרור את תופעות החגים לאורך כל השנה? רוזמן הביאה מספר עצות מועילות ואף שיתפה מרשמיה מהקליניקה: "אני מציעה ללכת לקבל תפריט אישי או לבחור מתוך כל המבחר שקיים בספרים ובאינטרנט משהו שאוהבים אותו, משהו שמרגישים שיהיה איתו כיף.

"התפריט צריך להכיל גם אוכל לנפש. אוכל לנפש זה לא בהכרח דברים בריאים. זה יכול להיות עוגה או קרמבו או גלידה או נשנוש אחר, חשוב לשלב את הדברים שאוהבים כדי לא להרגיש מסכנים ומקופחים. אם התפריט הוא בריא ב-80% ומתוכו 20% הם דברים שקצת פחות בריאים אבל זה מה שעושה לנו את הכיף, חשוב מאוד לשלב אותם לדעתי. כשאני מתאימה לאנשים תפריט שכיף להם וטוב להם, אז הם בהחלט ממושמעים. עושים את זה ממש יפה כי כיף להם וטוב להם".