ניו דלהי
ניו דלהיצילום: איסטוק

הוגברה האבטחה בניו דלהי בירת הודו עקב התרעות על מתקפת טרור, חלקן נגד יעדים יהודיים או ישראליים.

גורם ביטחוני ישראלי מסר "כבכל שנה בתקופת החגים גופי הביטחון פועלים מול מקביליהם במדינות שונות, בדגש על אלו בהן ישנו ריכוז ישראלים, להגברת האבטחה".

המטה ללוחמה בטרור פרסם לפני ראש השנה את רשימת אזהרות המסע לקראת חגי תשרי. בסך הכל יש כיום 46 אזהרות מסע למדינות וחבלי ארץ.

במרכז אזהרות המסע עומד החשש מפגיעה בישראל וביהודים ברחבי העולם על-ידי גורמי ג'יהאד עולמי, לאור הקריאות מטעם מנהיג אל-קאעידה, איימן א-זוואהירי, לבצע פיגועים נגד ישראל.

מוקד האיום המרכזי היה ונשאר חצי האי סיני, שבו לפי המטה מעודדים ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) וגורמי אל-קאעידה פגיעה ביעדי תיירות, שבהם שוהים גם ישראלים. המטה ממליץ לישראלים השוהים בסיני לצאת לאלתר מהאזור ולשוב ארצה, ומבקש ממשפחות הישראלים השוהים בחצי האי ליצור עמם קשר ולעדכן אותם באזהרה. גם במל"ל ממליצים בתוקף להימנע מיציאה לסיני.

קיים חשש לפגיעה בישראלים וביהודים בחו"ל בידי גורמי טרור מהציר השיעי, לאור המתיחות הגוברת מול איראן ושלוחותיה במזרח התיכון. במוקד עומדת עיראק המוגדרת מדינת אויב והחבל הכורדי. במטה ציינו כי קיים איום גבוה, מוחשי וממשי לכל ישראלי או יהודי שמבקר בחבל הכורדי ובעיראק בכלל. עוד צוין, כי בין היתר עומדות במוקד המדינות הגובלות באיראן ומדינות נוספות כמו גאורגיה, ארמניה וטורקמניסטן.

במטה ציינו בין היתר כי מומלץ לדחות נסיעות שאינן חיוניות למרוקו ולסרי לנקה. כמו כן, צוין כי במדינות המגרב – תוניסיה ומרוקו, במדינות הסאהל ומערב אפריקה – ניז'ר, מאלי, חוף השנהב וניגריה, וכן בקניה ובדרום אפריקה, פועלים גורמים המשויכים לדאעש וארגונים המזוהים עם אל-קאעידה.

ביבשת אסיה נותרה על כנה אזהרת המסע לדרום תאילנד ולדרום הפיליפינים, וכן חבל קשמיר שבהודו, מחשש לפעילות של גורמי טרור.