שחקני חיפה והאוהדים הערב
שחקני חיפה והאוהדים הערבצילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

תבוסה ב-16 דקות. בינואר 1996 קרה דבר נדיר - נס ציונה, מהליגה הארצית, הובילה בתוצאה 2:4 על מכבי חיפה הגדולה במשחק שהתקיים במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה בכדורגל. רבע שעה בלבד הספיקה לירוקים האדירים להפוך את התוצאה ולהימנע מסנסציה.

מאז עבר הרבה מאוד על שתי הקבוצות הללו, כשחיפה ירדה מגדולתה בעוד נס ציונה חזרה אל הליגה הבכירה אחרי 51 שנים. הערב (מוצאי שבת) נפגשו השתיים שוב, לראשונה מאז אותו מפגש בגביע, ושוב חיפה ניצחה, שוב בזכות בליץ שערים בתוך רבע שעה.

נס ציונה, שנראית כמו היורדת הבטוחה לליגה השניה בסיום העונה שרק עתה החלה, עדיין ללא ניצחון העונה בליגת העל כשהיא גם עם מאזן השערים הנמוך ביותר כשכבשה רק 2 כאלו.

הערב, מול חיפה שרוצה סוף סוף לחזור לצמרת הטבלה ולהיאבק על אליפות לאחר שנים רבות, נס ציונה החזיקה מעמד במשך 65 דקות עד שהסכר נפרץ.

היה זה ניקיטה רוקאביציה, מלך שערי הליגה עד כה, שכבש את שער החוץ הראשון של חיפה העונה בליגת העל והחמישי שלו. 14 דקות אחר כך הכפיל דולב חזיזה את התוצאה וכעבור שתי דקות נוספות קבע מוחמד עוואד את התוצאה עם שער בדקה ה-81.

חיפה מביסה בפעם השניה ברציפות את היריבה שממול בתוצאה 0:3 ועם קהל גדול מאוד שתמך בה באצטדיון המושבה, נראה כי זו אכן השנה יכולה לרוץ עד הסוף כשהיא במרחק של נקודה אחת בלבד מהמקום הראשון ועם 13 נקודות אחרי 6 מחזורים - נקודה אחת פחות משהיה לה באותו הזמן בעונת האליפות האחרונה שלה. זה עוד ייגמר עם תואר?