מוטי יוגב
מוטי יוגבPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

"כואב לי מאוד לראות את הציונות הדתית נקרעת", אומר הבוקר ח"כ מוטי יוגב בראיון לגלי ישראל, בהתייחס לפיצול 'ימינה' שצפוי להיות מאושר היום (א') אחר הצהריים.

"אני חש שהבחירות ותוצאותיהן, הקב"ה אומר לנו שאף צד לא יכול בלי הצד השני. תתאחדו, זה צו השעה. זו המחויבות שלנו לעם אל מול האתגרים הביטחוניים והחברתיים. הקריאה היא גם לחברי רב אלוף במילואים בני גנץ, לחבריי גבי אשכנזי ומשה בוגי יעלון, וגם אלינו לכל עם ישראל, וגם ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שגם לו הייתה יד מסוימת בפירוק הממשלה. יש בכוחו להיות האדריכל שמחייב חיבורים. דיברתי איתו ביום השבעת הכנסת. אם צד כלשהו מסרב לקבל את מתווה הנשיא, שהוא המתווה הטוב ביותר שעומד בפנינו, יחבור ויצטרף לממשלה בראשות נתניהו, זה צו השעה בישראל, ממשלת אחדות לאומית, ממשלת אחריות לאומית".

"אין בעם רצון לבחירות שלישיות. העם אמר את דברו. ייתכן שהכרעה על קוצו של יוד הכרעה לכאן או לכאן, היא לא תיצור בעיה בשנה מרובת בחירות. צו השעה להתחיל לתפקד. לתת מענה לבעיות ואתגרים חברתיים, ממשלה שיהיה בה יותר סטטוס קוו, מאשר התקדמות של כל אחד ותאוותו בידו".

"אני חושב שבתוך הציונות הדתית, הציבור בתוכו אני חי, ובתוך עם ישראל שלו אני מחויב בראש ובראשונה, אני חושב שכולנו צריכים להתאחד . הקריאה הזו להתאחד היא לכל אחד שצריך לבלוע צפרדעים - וגם אני שבלעתי לא מעט, להתאחד".

בנוגע ליחסים עם הרב פרץ הבהיר יוגב, "יש בינינו הידברות, לא בהכרח חוסר הסכמה". עוד הוסיף כי "אין לאף צד ב'ימינה' אפשרות לעבור אחוז חסימה לבד".

"חשבתי שיש צורך בדיון על משמעות הפיצול. ייתכן שהוא היה בלתי נמנע, וצדדים שונים חתרו אליו. כואב לי מאוד לראות את הציונות הדתית נקרעת. בסופו של דבר הציונות הדתית הצביעה לאיחוד, גם אם היה רק בלוק טכני. מלפנים, קיוויתי שהרב רפי יעמוד בראש הבלוק הטכני הזה, שהוא מציין את הציונות הדתית, אבל הלכנו בדרך אחרת. נכון היה לקיים דיון גם בתוכנו בבית היהודי, גם עם האיחוד הלאומי, גם עם הימין החדש".