עו"ד אורן אבלה
עו"ד אורן אבלהצילום: עצמי

יחידת האכיפה של משרד האוצר ביטלה קנס מנהלי בסך 600 אלף ש"ח שהוטל על מבנה שעל פי הטענה הופעל שלא כחוק במשק חקלאי במושב פתחיה שבמרכז הארץ.

מדובר במבנה שהופעל במשך שנים רבות כמרכז אחסנה וקירור חקלאי לצרכי המשק, ואשר נבנה על פי היתר שניתן לו. אולם, לטענת הפקחים שביקרו במבנה במסגרת מבצע האכיפה הארצי הוא הופעל כמרכז לוגיסטי עסקי ולא חקלאי.

עו"ד אורן אבלה, שייצג את בעלי המשק החקלאי, טען כי השימוש במבנה הינו במדויק על פי ההיתר שניתן, וכי לא היתה כל סיבה להטיל התראת קנס כבד שכזה על החקלאים, דבר שהיה ממוטט לחלוטין את העסק החקלאי שפעל במבנה שנים רבות .

לאחר מאבק ממושך ועקרוני בין עו"ד אבלה לבין הממונים במשרד האוצר, ולאחר עורך הדין הוכיח שבמבנה מתבצעת פעילות חקלאית הוקפאו ההליכים ובהמשך, בצעד תקדימי, התיק נסגר.

לדברי עורך הדין, "גם כיום החקלאות ושמירה על שרשרת המזון העצמאית במדינת ישראל היא ערך עליון למרות השינויים בענף ולמרות השינויים והקשיים הרבים שחלו על החקלאות והחקלאיים ב- 20 השנים האחרונות. אל לנו לשכוח שחקלאות הנה ערך עליון גם במרכז הארץ מסיבות רבות ומגוונות -משמירה על שרשרת המזון שלנו ועד לאינטרס לאומי של שמירת ריאה ירוקה במרכז הארץ כדי שלא נהפוך למדינת בטון. יש לנסות לעזור ולהקל על החקלאים ולהבין שהאינטרס בחקלאות הוא של כלל התושבים במדינה".