פגישת השר והמנכ"ל. היום
פגישת השר והמנכ"ל. היוםצילום: דוברות

שר החינוך, הרב רפי פרץ נפגש היום (א') עם מנכ״ל משרדו, שמואל אבואב ודנו על משבר האלימות המגזר הערבי. השניים בחנו דרכים שונות בטיפול במשבר וגיבשו תוכנית עבודה לטיפול בבעיה.

התכנית תכלול, בין היתר: עבודה ממוקדת ב - 100 בתי ספר, בהם נמצא שיעור גבוה של אלימות. הרחבת משרות הייעוץ. שילוב מדריך מוגנות. פיתוח חומרי הוראה שיעסקו בנושא האלימות וישולבו במיוחד בשעת מחנך והכשרות לצוותי החינוך.

שר החינוך, הרב פרץ אמר, "אלימות איננה לגיטימית בשום מצב. איתרנו את בתי הספר בהם בעיית האלימות גבוהה, ותחושת המוגנות בהם נמוכה. ביקשתי מהמשרד להקצות משאבים לטיפול בנושא באופן ממוקד, תוך ליווי ומעקב אחר היישום".

"יש לציין כי מדינת ישראל בכלל ומשרד החינוך בפרט משקיעים רבות במגזר הערבי, בין היתר, בהעשרת שעות הפנאי של התלמידים, באמצעות חוגי ספורט או מוסיקה. אנחנו מאמינים שככל שהתלמידים שלנו יקחו חלק פעיל בתנועות נוער, בפעילויות ספורט או בכל פעילות חינוכית אחרת, נצליח לשנות את סדר היום ולהפוך אותם לשגרירים של שינוי", הוסיף הרב פרץ.

מנכ"ל המשרד שמואל אבואב ציין, "יצירת אקלים בית ספרי טוב ומזמן הוא תנאי הכרחי שאנו חייבים להבטיח בעבור התלמידים וצוותי החינוך שלנו. אנחנו רואים באלימות סכנה שמאיימת על סדרי החברה שלנו, ולכן אנחנו נפעל ללא לאות כדי למגר מקרים של אלימות בתוך בתי הספר. נגלה אפס סובלנות. אבל, אין זה מספיק. במקביל לזה, נמשיך לשקוד ולטפח בקרב התלמידים שלנו ערכים של מעורבות ותרומה בתוך הקהילה כדי להצמיח סדר יום שמייצר ערבות הדדית ומנהיגות צעירה".