גבורה, מקצועיות, נחישות וחתירה למגע
גבורה, מקצועיות, נחישות וחתירה למגעצילום: דוברות המשטרה

12 לוחמים סיימו בהצלחה את קורס הכשרת לוחמי הימ''מ - היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור של משמר הגבול.

טקס סיום ההכשרה התקיים הערב (ראשון) במעמד ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן, מפקד מג"ב ניצב יעקב (קובי) שבתאי, מפקד הימ"מ נצ"מ נ', ראש אגף משאבי אנוש של משטרת ישראל ניצב עינת גיל-צובארי, סגל הפיקוד הבכיר של מג"ב, לוחמי ומפקדי יחידת הימ"מ, משפחות שכולות ומשפחות מסיימי הקורס.

650 בני אדם הגישו מועמדות כדי להיות חלק מיחידת העילית. לאחר מיונים ראשוניים הגיעו לגיבוש כ-52 מועמדים, לאחר מכן החלו את הקורס 17 לוחמים ולבסוף 12 לוחמים מתוכם הוכשרו וקיבלו הערב כאמור את סיכת כנפי הלוחם של הימ"מ. בנוסף הוענקו במהלך הטקס סיכות "כנפי זהב" ל- 13 לוחמים על שירות של חמש שנים ביחידה.

אורכו של הקורס האינטנסיבי הינו שמונה חודשים של האימונים המתקדמים ביותר בעולם ללחימה בטרור. תוך כדי האימונים והמשימות של קורס הימ"מ, אחד מהחניכים - רס"ר א', התחתן עם בחירת ליבו.

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר בטקס: "הימ"מ, יחידת העילית של משטרת ישראל, מסוגלת לטפל במקצועיות ובכל רגע נתון בקשת רחבה של איומים. בשל כך קנתה לה היחידה שם ומוניטין בעולם, כאחת היחידות המובילות בתחום הלחימה בטרור. היחידה ערוכה בכל רגע נתון, לכל תרחיש, בכל מקום.

''לימ"מ מקום משמעותי בשגרה הביטחונית של המדינה, במעורבות באינספור פעולות ובנטרול מחבלים בדרכם לבצע פיגועים. עשרות שנות מורשת הימ"מ שזורות במופעי גבורה, מקצועיות, נחישות וחתירה למגע. אין לי ספק כי הלוחמים החדשים ימשיכו בדרך האיכות והמצוינות המאפיינים את הימ"מ ומורשתה", הוסיף ניצב כהן.

מפקד הימ"מ, ניצב משנה נ', אמר: "נהוג לומר כי לאדם ניתנים מאה ימי חסד בו הוא מכניס את רגליו לנעליים חדשות. כלוחמים בימ"מ לצערי לא תהיה לכם אפילו שעה אחת של חסד. אנחנו לא יודעים מתי יתרחש האירוע הבא, אבל יודע לומר לכם שתדרשו להגיב אליו במהירות ובנחישות ולהפעיל את כל המיומנויות שלמדתם בחודשים האחרונים, במטרה לנצח בקרב ולהציל חיים. החל מיום זה תדרשו לכלל הכישורים והכלים אותם רכשתם במסלול ההכשרה. תידרשו לפעול על פי ערכי היחידה: נאמנות למדינה ולארגון, חתירה למגע תוך גילוי יוזמה ודבקות במשימה".