איילת שקד
איילת שקדצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר ימינה, ח"כ איילת שקד, הבהירה הבוקר (שני) כי היא אינה עוסקת במינוי שלה או של עמיתה נפתלי בנט לשרים בממשלת המעבר של נתניהו.

בדבריה הודתה כי פיטוריה נעשו בצורה מכוערת אך הבהירה כי זו אינה השעה לעסוק בכך. "אנחנו כרגע לא עוסקים בזה. אם יגיע הזמן נדבר על זה. הפיטורים שלנו נעשו בצורה מכוערת והיו מכוערים אבל כרגע זה לא רלוונטי ומה שחשוב הוא שתקום ממשלה", אמרה בראיון לרדיו 'קול ברמה'.

בדבריה התייחסה לאי מימוש הסכם הפיצול ב'ימינה'. "זה לא מתבצע מכיון שחברי הכנסת לא יכלו להיות נוכחים במשכן הכנסת. זה ההסכם אבל אני חושבת שיותר נכון להמשיך להישאר יחד. לא מדובר על חיבור לליכוד וזה לא נמצא על סדר היום, אף אחד לא דיבר איתנו."

על המגעים להקמת הממשלה אמרה כי העדפה שלה שהימין לבדו ירכיב ממשלה - עם ליברמן. "הדבר האופטימלי היה שהימין ירכיב לבדו ממשלה והאופציה המועדפת עלינו זה שליברמן גם יכנס לממשלה אבל הוא כרגע לא מוכן".

"אנחנו לא מוכנים כרגע לפצל את גוש 55 חברי הכנסת של הימין וזאת ברית חשובה. ליברמן צריך להתנהג בבגרות ולחזור לגוש הימין וזאת תהיה הממשלה הטובה ביותר. אבל אם ליברמן לא יצטרף ויחזור לימין הברירה הנוספת היא ממשלה עם כחול לבן כדי למנוע בחירות פעם נוספת", ציינה שקד.

שקד התייחסה להתעלמות של נתניהו ממנה בטקס השבעת הכנסת. "את הדברים האילו אתה צריך לשאול אותו. המצפן שלי הוא מה טוב לעם ישראל ולא היחס של אדם כזה או אחר אלי. היחסים הטובים של בנט ונתניהו טובים לכולם".

על החופשה של ליאת בן ארי פרקליטת מיסוי וכלכלה אמרה כי "יש בזה טעם לפגם. גם נבחרי ציבור ועובדי ציבור בכירים משלמים מחירים כבדים. גם לי היתה חופשה וביטלתי אותה. זה תיק כל כך חשוב ואין ספק שליאת בן ארי היתה מאוד משמעותית בתיק הזה והיה מצופה ממנה שתישאר במהלך כל השימוע".