הפגנה בפורטלנד (ארכיון)
הפגנה בפורטלנד (ארכיון)צילום: רויטרס

כבכל שנה, גם השנה מקיימת מכבי חיפה את מסע משחקי הראווה שלה המסורתי בארצות הברית, במהלכו היא פוגשת קבוצות מליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, למשחקי ראווה שהכנסותיהם הולכות למטרות צדקה.

אמש (ראשון) פתחו הירוקים את מסע המשחקים המסורתי שלהם כששיחקו מול ממפיס גריזליס במשחק בסיומו הובסו על ידם בתוצאה 88:123, וחיפה עם הפסד 19 ברציפות מול קבוצת NBA.

בחיפה כבר מתעסקים במשחק הבא שיתקיים לאחר יום כיפור ביום חמישי הקרוב מול פורטלנד בלייזרס, אך במקום להתעסק רק בהכנות המקצועיות לקראת המשחק הבא שלהם במסגרת מסע המשחקים ברחבי ארצות הברית, בחיפה מתעסקים גם במה שיתרחש מחוץ לפרקט.

אורגון, בה מתגוררים כ-4.2 מיליון תושבים ושטחה בין עשרת הגדולים בארה”ב, נחשבת למעוז השמאל הפרוגרסיבי של המדינה ותנועות כמו ה-BDS ויתר הארגונים הפרו-ערבים נחשבות לפעילות ומקובלות בפורטלנד והסביבה.

אחרי שהצליחו לגרום לסיום שיתוף פעולה בין הנהלת המועדון האמריקאי לחברת לאופולד אנד סטיבנס, יצרנית משקפות שמספקת ציוד לצבא האמריקאי ולצבא הישראלי, סימנו להם בארגון 'הדמוקרטיה הסוציאליסטית של אמריקה', DSA, את משחקה של הקבוצה האמריקאית, פיינליסטית המערב בעונה שעברה, מול מכבי חיפה ולגרום לביטולו.

לטענת יושבת הראש של הסניף בפורטלנד, אוליביה קטבי סמית’ "ספורט הוא כלי פוליטי עבור הכיבוש. שחקנים מהרשות הפלסטינית סובלים מאותה ההתנהלות כלפי כל התושבים. הם לא יכולים להגיע למשחקים בגלל המחסומים והם מנועים מלהתאמן במתקנים. התנאים של תושבי הרשות הפלסטינית בישראל מחייבים אותנו לפעול".

לאחר שלא הצליחו לגרום לביטול המשחק, בארגון הפרו-ערבי הקיצוני מתכננים מספר צעדים ביום המשחק, כששם הוציאו עלונים וכרזות הקוראים להגיע ולהפגין נגד "הכיבוש הישראלי והאפרטהייד שמבצעת ישראל".

"אל תשחקו עם האפרטהייד, לגזענות אין בית בפורטלנד. החרימו את בלייזרס – מכבי חיפה ושלחו מסר ברור: אנחנו עומדים לצד המדוכאים, כולל הפלסטינים, כי בפורטלנד, כמו בכל מקום אחר בעולם, כולם חייבים להיות שווים ולחיות זה לצד זה באופן שוויוני", נכתב בעלונים שחולקו במקומות רבים בעיר.