נתניהו ורומר
נתניהו ורומרצילום: דוברות

עיריית רמת גן קראה רחוב על שמו של פרופ' אנדראס רומר, יהודי מקסיקני ששילם בתפקידו המכובד כשפעל לטובת ישראל באונסק"ו. רומר הפתיע כשהניח ליד כל דלת של דיירי הרחוב מתנה אישית ממנו.

רומר היה שגריר מקסיקו באונסק"ו בשנת 2016, בעת ההצבעה בהחלטת הארגון לקבוע כי על אף שירושלים קדושה לשלושת הדתות, אין כלל זיקה בין העם היהודי ובין הכותל והר הבית וכי מדינת ישראל איננה הריבון בירושלים.

הוא פעל נגד ההחלטה ואף סירב להצביע על פי הנחיות ממשלתו. בעת ההצבעה הוא נעדר בכוונה תחילה מהאולם. לבסוף התקבלה באונסק"ו ההחלטה נגד ישראל והוא פוטר מתפקידו.

עיריית רמת גן והעומד בראשה, כרמל שאמה הכהן, שכיהן באותו הזמן כשגריר ישראל לאונסק"ו, החליטו לקרוא לרחוב על שמו של פרופ' רומר ששילם מחיר אישי בעקבות המסירות שלו למען העם היהודי.

רומר החליט להגיד תודה בדרכו לדיירי הרחוב והניח, כאמור, ליד כל דלת בקבוקון טקילה תוצרת מקסיקו בצירוף כוסית צ'ייסר מקסיקנית.

בנוסף, על לוחות המודעות בבנייני הרחוב הוא השאיר מכתב, "תושבים יקרים, קודם כל תודה רבה, שנה טובה, הכרת תודה לנצח. זוהי הזכות הכי גדולה של חיי להיות חלק ממקום נכבד זה. זוהי מתנה פשוטה וסמלית על מנת שתזכרו תמיד את הכרת תודתי ואהבתי הנצחית, אנדרס רומר".

דניאל וכטל, תושב הרחוב צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הערב בשובנו עייפים הביתה נתקלנו במכתב המקסים הזה של אנדראס תלוי על לוח המודעות של הבניין. וזה לא נגמר כאן. ליד כל דלת בבניין הונחה מתנה מאנדראס - בקבוקון טקילה וכוסית צ'ייסר, היישר ממקסיקו. איזה איש מתוק".

הוא הוסיף, "פגשתי את אנדראס רומר והיה חשוב לו להדגיש שהוא ווידא עם רב שהטקילה כשרה".

הטקילה שחילק פרופ' רומר
הטקילה שחילק פרופ' רומרצילום: דניאל וכטל