הרמטכ"ל אביב כוכבי
הרמטכ"ל אביב כוכביצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי נשא הערב (שני) דברים במהלך טקס ההתייחדות לזכר חללי חטיבת הצנחנים.

"לא נאפשר פגיעה במדינת ישראל, ואם תתרחש נגיב בעוצמה. אנו פוקחים שבע עיניים, מקיימים הערכות מצב על בסיס יומי ומקבלים החלטות מקצועיות ואחראיות המובילות לתקיפה, לסיכול איומים, לצד שמירה על איזונים", דברי כוכבי.

הוא ציין כי "דווקא ביום הזה, כשערב יום הכיפורים עומד בשער ומזכיר לנו את המלחמה, אנו זוכרים לא רק את הגבורה ועוז רוחם של הלוחמים, אלא גם את לקחי המלחמה".

"אנו יודעים שעלינו להיות מוכנים ורלוונטיים לאתגרי ההווה והעתיד, בהיקף הכוחות, בסוג היחידות ובשיטות הלחימה. אתגרים ביטחוניים, ניצבו בפני מדינת ישראל בעבר וניצבים בפנינו גם היום. יכולנו להם בעבר, ואנו יכולים להם גם היום. אנו פוקחים שבע עיניים, מקיימים הערכות מצב על בסיס יומי, ומקבלים החלטות מקצועיות ואחראיות, המובילות לתקיפה וסיכול של איומים, לצד שמירה על איזונים", הוסיף הרמטכ"ל.

לדבריו, "אזרחי ישראל יכולים להמשיך בשגרת חייהם, במדינה המשגשגת והמיוחדת שהוקמה כאן. חודשי הקיץ האחרון עברו ברובם בשקט, וכעת בתקופת החגים, אזרחים רבים פוקדים את אתרי הטבע, משפחות וחברים נפגשים, והחיים במדינה ממשיכים כסדרם. זוהי מציאות שמתאפשרת בזכות דורות של לוחמים, בזכות הנופלים ובזכות כל חיילי צה"ל ומפקדיו".