איזי שרצקי. יכול סוף סוף לחייך
איזי שרצקי. יכול סוף סוף לחייךצילום: פלאש 90

הפעם האחרונה שהגיעה מ.ס אשדוד אל המחזור השלישי בליגת העל בכדורגל ללא אף הפסד, הייתה לפני 7 שנים בעונת 2012/13, אז, במחזור השישי רשמה את הפסדה הראשון בתוצאה 1:2 למכבי תל אביב.

7 שנים עברו והערב (שני) שיחזרה אשדוד כמעט במדויק את אותה העונה כשרשמה הפסד בכורה בליגת העל במחזור השישי לעירוני קריית שמונה בתוצאה 0:2.

26 פעמים נפגשו שתי הקבוצות במסגרת ליגת העל בכדורגל ועם מאזן ניצחונות זהה לכל אחת מהן, והעובדה כי שתיהן מגיעות עם מעמד שונה לחלוטין, הניצחון היה חשוב להן. בעוד האשדודים הגיעו כאמור ללא אף הפסד בכל עשרת משחקיהם הרשמיים, כולל גביע הטוטו והליגה, הצפוניים היו חייבים להשיג ניצחון ראשון העונה בליגת העל לפני שהכל מתפרק כבר בשלב כה מוקדם של העונה.

הבעלים שירצקי כבר הודיע כי הוא מאס בכדורגל וכי הוא עוזב, ולא בפעם הראשונה, השחקנים שהרשימו בגביע הטוטו נעלמו כלא היו והמאמן שמונה עוד לפני סיום העונה שעברה היה קרוב לסיים את דרכו במועדון מהצפון כשקרית שמונה רשמה את פתיחת העונה הגרועה בתולדותיה עם נקודה אחת בלבד מתוך 15 אפשריות.

למעשה, קרית שמונה שלטה במשחק למן הרגע הראשון ונראה היה כי הניצחון חשוב לשחקניה הרבה יותר מאלו של אשדוד. כבר בדקה ה-13 עלתה זו ליתרון לאחר הרחקתו של גיל כהן על ידי התערבות מערכת ה-VAR, כשהבלם דיניז העלה את קרית שמונה ל-0:1.

בדומה לבית"ר ירושלים אמש, גם שחקני קריית שמונה ניצלו את ההלם של היריבה שממול ומיהרו לכבוש שער נוסף, כשבדקה ה-21 ג'יימס דחק פנימה את ה-0:2 שהיה גם תוצאת המחצית.

במחצית השניה שערים לא נכבשו מצידה של קריית שמונה, אך כרטיסים אדומים לחובתה ושלל אירועים היו גם היו.

גל שיש הורחק לאחר שביצע עבירה קשה על דין דוד ובדקה ה-89 קיבל אמיר בן שמעון כרטיס צהוב שני והותיר את חבריו בתשעה שחקנים, כשזה מורחק בפעם השניה העונה. שער מצמק של אשדוד נפסל, שוב לאחר התערבות מערכת ה-VAR ובסיום - אשדוד מפסידה לראשונה העונה, קריית שמונה סוף סוף מנצחת ומטפסת אל מעל המקום האחרון בטבלת הליגה, לראשונה העונה.