שר החינוך משוחח עם ילדי נווה אלישע
שר החינוך משוחח עם ילדי נווה אלישעצילום: יחצ

שר החינוך הרב רפי פרץ ביקר השבוע בכפר הילדים "נווה אלישע" בגבעת עדה, מסגרת חוץ ביתית לכ-60 ילדים וילדות בסיכון, מייסודו של המפעל להכשרת ילדי ישראל.

במהלך ביקורו התארח השר באחד המשפחתונים בכפר שמשמש בית לזוג הורים ול-12 ילדים וילדות שהופנו אליו על ידי שירותי הרווחה.

פרץ נפגש עם הורי הבית ועם הילדים שגרים במשפחתון ושמע מהם כיצד מתנהלים החיים במשפחה המורחבת, על החוויות שלהם ביחד ועל הקשרים המיוחדים שנוצרים ביניהם.

לאחר מכן נפגש שר החינוך עם הצוותים החינוכיים והטיפוליים ועם נציגי הנהלת המפעל להכשרת ילדי ישראל, שמפעיל מסגרות חוץ ביתיות לכ-900 ילדים וילדות בסיכון בכל הארץ, ושמע מהם על הערכים שמנחים אותם בעבודתם ועל הכלים שהם נותנים לילדים כדי שיהיו בוגרים עצמאיים ואחראים.

"תודה על האירוח החם. אני מרגיש חוויה מזככת לפגוש את הילדים ולראות את הנתינה שלכם, הצוותים, למענם", הודה פרץ. ''מרגישים שאתם אוהבים את מה שאתם עושים. הורי הבית – לקחתם פסק זמן במהלך חייכם והחלטתם להקדיש לטובת ילדים וילדות שמגיעים מרקעים לא פשוטים ולתת להם זמן איכות ואיכות חיים.

''אני שומע את ההתרגשות בדבריכם כאשר אתם מספרים שאתם מקבלים בחזרה אהבה מהילדים. הנתינה שלכם מתחברת היטב עם 'ערבות הדדית ואחריות אישית', הנושא השנתי. דלתי פתוחה בפניכם ואשמח לסייע במה שניתן", הדגיש שר החינוך.

משה דולב, מנכ"ל המפעל להכשרת ילדי ישראל, הודה לשר החינוך על ביקורו: "שמחנו לארח את שר החינוך בכפר הילדים ולהכיר לו את הילדים הנפלאים שלנו. אנחנו מודים לשר על האוזן הקשבת ומקווים להמשך שיתוף פעולה למען עתידם של הילדים. תודה לצוותים החינוכיים שעושים לילות כימים כדי לאפשר לילדים שלנו, שהגיעו מרקעים משפחתיים לא פשוטים, לחיות חיים במסגרת חמה, תומכת ואוהבת".